Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt til en person og to relativt små hunder..


kennethj

Anbefalte innlegg

Ja, da er saken at jeg skal ha et nytt telt.

 

Bruken er ganske variert, men det er snakk om 3-sesongers bruk.. Vinterbruk er det ikke aktuelt for.

 

Det skal være plass til meg, en relativt stor kar på drøyt 190cm.

I tillegg vil jeg ha med to hunder en del, dette er to små hunder med en høyde på ca 40cm (staffordshire bull terrier)

 

Teltet skal brukes både i skog og på fjellet, og bør være relativt lett.

 

Jeg går meg rett og slett vill i jungelen, så da håper jeg noen kan hjelpe meg litt på vei..

 

I praksis vil jeg og hundene bruke plass for ca 1,5 person, og jeg pakker som regel relativt kompakt og lite (bruker gjerne 40 liters sekk på tur)

 

Budsjettet er romslig.

 

Vekt er lavere prioritert enn at teltet er solid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet at det er mange som tilfredsstiller kriteriene ja..

 

Et par ting til er at jeg gjerne vil ha litt høyde også i fotenden (ser noen er så lave som 30cm), og muligheten til å sitte ville vært genialt.. Da snakker vi bortimot en meter i høyde på det høyeste tenker jeg.

 

Lett å sette opp er et pluss, men jeg har satt opp telt en del hundre ganger tidligere så jeg klarer meg uansett :)

 

Greia er rett og slett at jeg går meg vill i jungelen av alt for mange alternativer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale 2-personstelt jeg også. Helsport Reinsfjell superlight høres ut som en god match, med to innganger/små fortelt får sikkert både bikkjene og baggasjen plass. To innganger er sikkert en fordel med så mange bein/poter inn og ut også. Veier 2 kilo. 230 liggelengde, men bare 105 innvendig høyde. Har ikke testet det selv, men har siklet på det en stund. Har Fjellheimen Superlight 4, og har ikke hatt noen problemer med superlightstoffet enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.