Gå til innhold
  • Bli medlem

Få Topo Adventure-kart til å virke i Basecamp på Mac


toanhus

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp!

 

Jeg har nylig kjøpt meg en brukt Garmin 62s med forhåndsinstallerte Topo Adventure-kart over områder som Stavanger, Kristiansand, Oslo m.m. 

Da jeg har mac lastet jeg ned Basecamp. Kartfilene mine ligger på SD-brikken i gps-en, og det er de eneste jeg har. Men da jeg kobler til gpsen, så vil ikke basecamp godkjenne noen av de kartene fra gpsen. Er det noe jeg kan gjøre for å få dette til?

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm,, har samme GPS som deg og bruker Mac, men når jeg i BaseCamp velger kartene i /fra GPS´en kommer de da opp.

Har ikke konvertert kartene. og har både Topo og frikart på brikka. Velger bare hvilket jeg vil ha aktivt og så vises det i BC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartene må ikke konverteres for å vises på Mac. Det er kun hvis man skal innstallere kartene fra en DVD at man må gå veien via konvertering.

 

Når du har koblet til gps'en og starter den må du svare Ja når du blir spurt om å gå til masselagring. Da skal Mac (eller PC) vanligvis se kartene som ligger på gps'en.

 

Det må imidlertid nevnes at Garmin ikke er helt venn med USB, så dersom du startet opp og får frem satelittbildet må du trekke ut usbledninga og slå av gps'en for å starte på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker helt konkret å kunne planlegge turer via mac, og i følge tidligere eier var det bare å plugge inn og laste ned Basecamp. Men da dette var gjort og jeg koplet til gps-en, så ville ikke Basecamp godta kartene på gps-en og anbefalte meg å kjøpe nye "detaljerte kart". Jeg har jo Topo Adventure på sd-kort, er ikke de detaljerte nok?

 

Hvordan setter jeg grensesnittet til Garmin Spanner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du har for mange kart på en brikke? Husker at jeg la inn flere kart på brikka for et par år siden og fikk problemer. Husker ikke om det var på GPS eller i BC. Selv om brikken var stor nok til kartene som var innstallert funket det ikke. Idag har jeg vel 2 eller 3 kart pr brikke og det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noen lisenser etc på dette. vet ikke helt hvoran det er med de på minnebrikke men på min trengtes hvertall en kode som var basert på koden på kartene og serienummer på gps enhet.

I tilfelle med mobil så var det idnummer på minnebrikke som var var enhetens Id. Mulig det er id på brikke som bruke sher også. Er lange sidn jeg har vært inne i basecamp og drevet med kartene. Mye skyldes ny pc så eg har ikke installert på nytt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan setter jeg grensesnittet til Garmin Spanner?

Trykk Meny-knappen to ganger->Oppsett->System, der vil du kunne endre grensesnittet.

 

Kartene er helt ok, og Topo Adventure har ingen koder som låser kartet til bestemte enheter. Jeg kan svært lite om Mac, så jeg har desverre ikke noe godt svar på hvorfor ikke kartene vises i Basecamp.

 

Hvis du har mulighet så kunne du prøve en Windows maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.