Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjennom hjertet av vestfold


Christian 86

Anbefalte innlegg

Hei 

 

Jeg har alltid hatt lyst til ta en lang gåtur ute i skog å mark men, har aldri kommet så langt. Nå føler jeg det er på tide å start! :)

Jeg fant en tur på ut som heter "Gjennom hjertet av vestfold" på ut.no. Tenkte dette var en grei tur for meg siden jeg har lyst til å bli kjent med nærområdet og har lyst til å være ute noen dager når jeg først er i gang. Er det noen som er kjent med denne løypen? Eller har noen tips i forhold til å gå en 5-6 dagers tur på denne tiden av året? Jeg har vært en del ute  men det har alltid vært på sommeren. 

 

Takk for tips :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var jeg som tegnet opp den ruta som en grovmal til en langtur jeg prøvde meg på for noen år siden. Dessverre slo ryggen seg vrang og det hele gikk i dass på dag 2. Har siden gått store deler av turen i mindre etapper. Det byr på fantastisk skogstur og mange steder bra fiske langs ruta. Ville nok ventet litt da det fortsatt ligger noe snø i skogene og det er generelt sølete mange steder. Men om par uker med sol nå så tror jeg snøen er borte men fiske er ikke all verden enda. Ligger fortsatt is de fleste steder så fiske er nok ikke i gang ordentlig før om 3-4 uker vil jeg tro...

En dag skal jeg prøve å gå den i helstrekk på nytt. Mange topper byr på flott utsikt mot Østfold og havgapet. Stort sett tlf.dekkning på alle topper og høyere strøk.

Ønske deg lykke til og sleng gjerne ut en rapport når du har gått turen her inne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott tilbakemelding, bra å høre fra personen som laget ruten. Planlegger å gå i slutten av denne måneden, venter litt hvis det er mye dårlig vær uken før. Tar med fiskestanga, men legger forhåpningene igjen hjemme :P

Gleder meg til tur. Jeg skal skrive en liten rapport når jeg er tilbake igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.