Gå til innhold
  • Bli medlem

fiskevann/teltplass Mo i rana - Saltfjellet - Bodø


Ebj

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal kjøre opp til Bodø ei helg i juli, og tenker å ta med teltet og fiskestanga, og ta noen stopp på turen opp.

 

Lurer derfor på om noen kan tipse om egnede steder å stoppe på strekningen Mo i Rana - Saltfjellet - Bodø. 

(Har ikke allverdens med tid, så det kan ikke være langt fra allfarvei.)

 

På denne turen blir kosen viktigere enn storfisken, men fint om det finnes en ørret eller to i nærheten:-)

 

mvh

 

Ebj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bladet Villmarksliv (tror jeg...) hadde for en liten stund siden en serie der de tok for seg veistrekninger rundt om i Norge og presenterte fiskeplasser langs disse veiene. Jeg skal se om jeg klarer å finne noe i arkivet hjemme til deg, eller du kan eventuelt kontakte dem og høre om de har lyst til å dele en gammel artikkel med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bladet Villmarksliv (tror jeg...) hadde for en liten stund siden en serie der de tok for seg veistrekninger rundt om i Norge og presenterte fiskeplasser langs disse veiene. Jeg skal se om jeg klarer å finne noe i arkivet hjemme til deg, eller du kan eventuelt kontakte dem og høre om de har lyst til å dele en gammel artikkel med deg.

Hadde vært helt topp hvis du kunne finne ut hvilket nummer av bladet som tok for seg den aktuelle veistrekningen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått gjennom en "liten" bunke Villmarkslivblader og funnet følgende etapper i Villmarkslivs Fiskeveibok. Det tok litt tid, fant så mye annet spennende også...

 

Men hvertfall, listen nedenfor er de etappene jeg har i arkivet mitt, uheldigvis for dere så ser det ut som jeg mangler etappen Mo i Rana - Bodø.... Si fra hvis noe av det under er av interesse :)

 

  1. Drammen - Eidfjord
  2. Voss - Ålesund
  3. Namsos - Trondheim
  4. Ålesund - Trondheim
  5. Oslo - Dombås
  6. Oslo - Sogndal
  7. Oslo - Kristiandsand
  8. Magnor - Svinesund
  9. Arendal - Egersund
  10. Larvik - Kristiandsand
  11. Røros - Stjørdal
  12. Namsskogan - Mo i Rana
  13. Bodø - Narvik
  14. Narvik - Tromsø
  15. Tromsø - Alta
  16. Alta - Lakselv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er du villig til å gå? Virrvattne er jo nevnt over her, er ikke lange turen dit. 

 

Det kommer litt an på hvor lang kjøretid vi får frem til parkering, men et par km er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.