Gå til innhold
Ebj

fiskevann/teltplass Mo i rana - Saltfjellet - Bodø

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøre opp til Bodø ei helg i juli, og tenker å ta med teltet og fiskestanga, og ta noen stopp på turen opp.

Lurer derfor på om noen kan tipse om egnede steder å stoppe på strekningen Mo i Rana - Saltfjellet - Bodø. 

(Har ikke allverdens med tid, så det kan ikke være langt fra allfarvei.)

På denne turen blir kosen viktigere enn storfisken, men fint om det finnes en ørret eller to i nærheten:-)

mvh

Ebj

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bladet Villmarksliv (tror jeg...) hadde for en liten stund siden en serie der de tok for seg veistrekninger rundt om i Norge og presenterte fiskeplasser langs disse veiene. Jeg skal se om jeg klarer å finne noe i arkivet hjemme til deg, eller du kan eventuelt kontakte dem og høre om de har lyst til å dele en gammel artikkel med deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bladet Villmarksliv (tror jeg...) hadde for en liten stund siden en serie der de tok for seg veistrekninger rundt om i Norge og presenterte fiskeplasser langs disse veiene. Jeg skal se om jeg klarer å finne noe i arkivet hjemme til deg, eller du kan eventuelt kontakte dem og høre om de har lyst til å dele en gammel artikkel med deg.

Hadde vært helt topp hvis du kunne finne ut hvilket nummer av bladet som tok for seg den aktuelle veistrekningen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gått gjennom en "liten" bunke Villmarkslivblader og funnet følgende etapper i Villmarkslivs Fiskeveibok. Det tok litt tid, fant så mye annet spennende også...

Men hvertfall, listen nedenfor er de etappene jeg har i arkivet mitt, uheldigvis for dere så ser det ut som jeg mangler etappen Mo i Rana - Bodø.... Si fra hvis noe av det under er av interesse :)

1. Drammen - Eidfjord
  2. Voss - Ålesund
  3. Namsos - Trondheim
  4. Ålesund - Trondheim
  5. Oslo - Dombås
  6. Oslo - Sogndal
  7. Oslo - Kristiandsand
  8. Magnor - Svinesund
  9. Arendal - Egersund
  10. Larvik - Kristiandsand
  11. Røros - Stjørdal
  12. Namsskogan - Mo i Rana
  13. Bodø - Narvik
  14. Narvik - Tromsø
  15. Tromsø - Alta
  16. Alta - Lakselv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for at du tar deg tid:-)

Strekningen Namskogan - Mo i rana kan jo være av interesse. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er du villig til å gå? Virrvattne er jo nevnt over her, er ikke lange turen dit. 

Det kommer litt an på hvor lang kjøretid vi får frem til parkering, men et par km er ikke noe problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av UTE avdelingen
      Ei åpen koie og en utrolig fiskeopplevelse. Her er den siste videoen fra vår drømmeuke i Nordfjella i September. 
    • Av Fiskegal
      Jeg lager en del tur- og fiskefilmer. Tenkte å bare starte en tråd her hvor folk kan dele eventuelle videoer de lager.
    • Av Thomas Rekdal
      Hei,
      Tenkte å ta en overnattingstur i Nordmarka i helgen.
      Starter turen fra Songsvann, supert om det er et fiskevann i nærheten også.
      Noen som har noen forslag? 
    • Av UTE avdelingen
      Varm sommer der fjellvann og snø gir god nedkjøling. Flelktur til fiskevann, fisk på kroken. Husky møter sau.... og mye annen moro! Bli med på tur!
    • Av Fiskeren Jonny
      Da jeg har en tur under planlegging tok jeg med guttungen og stakk innom den lokale fiskesjappa i byen. Planen var å se på litt fiskeutstyr og få litt tips.
      Vi endte opp med at guttungen plukket ut litt sluker for fiske i ferskvann.
      Det ble følgende sluker:
      Møreungen Nordlys 7 gr.
      Møreungen Nordlys 12 gr.
      Møresilda 6 gr.
      Stingsilda Holo 7 gr.
      Søvik sluken 8 gr.
      Vibrax Blue Fox 6 gr.
      Se bilde!
      Noen som har erfaring med disse?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.