Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnskogen


CNB

Anbefalte innlegg

Hei :) 

 

Er det noen som har erfaring fra Finnskogene ved Våler i Solør? Ser på kartet at det er ganske mange skogsbilveier der, så jeg lurer litt på om det er veldig mye drift av skogen der med hogst osv, mye bilkjørig på skogsbilveiene? Grunnen til at jeg spør er at jeg har muligheten til å leie en hytte der inne, og jeg vil jo aller helst at det skal være så rolig som mulig, og minst mulig folk.. Begynner å bli veldig mange år siden jeg var der, så det hadde vært veldig fint hvis noen kunne hjelpe. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske godt kjent på Finnskogen nord/Våler, spesielt i områdene rundt Gravberget. Har også et nettsted fra området på www.smalberget.no

Generelt er veiene lite i bruk, bortsett fra i jakttida, da er det mye folk, i elgjakta også på ukedagene. Skogsdrift er ganske konsentrert, så det kan være mye aktivitet i enkelte områder over en kortere periode. Etter at Statskog kjøpte Borregaards eiendommer, står alle veibommene åpne hele året, men jeg synes ikke det har gitt så mye mer trafikk. Vinterstid er det de færreste veiene som brøytes. Hvor ligger hytta du vurderer? Post meg evt direkte om du foretrekker det.

 

Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også være lurt å ta med i beregningen at det er prosjektert et vindkraftverk på Kjølberget. Det ble gitt konsesjon fra NVE i fjor, men mulig at siste ord ikke er sagt, jeg har ikke oppdatert info om det. Uansett greit å ta med i betraktningen. Hvis de iverksetter, så fører det antagelig til at Finnskogleden legges i en ny trase også, lenger vest enn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.