Gå til innhold
  • Bli medlem

Langtur og fiskekort?


Morten_E

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg mailet med fylkeskommunen om fiskekort i Forolhogna for et par år siden. Det fantes ikke noe fiskekort som dekket området da, men man kunne kjøpe kort for enkelte vann ved innfallsportene. Alt styret rundt fiskekortene, private vann osv gjorde at jeg la turen til en annen plass, men ting kan jo ha forandret seg. Jeg fikk mye god info når jeg mailet de som driver den siden her: http://midtnorsknatur.no/nb-NO/Forollhogna/OmOss.aspx

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I værste fall får vi ha med en neve dollars og betale oss ut av knipene dersom det kommer noen illsinte grunneiere:-)

Planen er som sagt å krysse hele forolhogna og dovre så må finne en løsning på ett eller annet vis!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. I den delen av Forollhogna Nasjonalpark som ligger i Sør-Trøndelag, er det et felles kort for alle fjellstyreområdene. Utenom dette, samt i Hedmark er det mange forskjellige...Hvor har du tenkt å gå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. I den delen av Forollhogna Nasjonalpark som ligger i Sør-Trøndelag, er det et felles kort for alle fjellstyreområdene. Utenom dette, samt i Hedmark er det mange forskjellige...Hvor har du tenkt å gå?

 

Dette har jeg ikke fått med meg, hvor får man kjøpt det? Det vil si felles kort for Singsås, Soknedal og Budal statsallmenning? Jeg bruker inatur.no og finner bare separat kort for statsallmenningene, så jeg ender som oftest opp med Budal statsallmenning sitt; eventuelt Kvikne utmarksråd (Hedmark).

 

@Morten_E : Jeg ble også litt nysgjerrig. Når skal du gå og hva blir ruta sånn cirka?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ikke fått med meg, hvor får man kjøpt det? Det vil si felles kort for Singsås, Soknedal og Budal statsallmenning? Jeg bruker inatur.no og finner bare separat kort for statsallmenningene, så jeg ender som oftest opp med Budal statsallmenning sitt; eventuelt Kvikne utmarksråd (Hedmark).

 

@Morten_E : Jeg ble også litt nysgjerrig. Når skal du gå og hva blir ruta sånn cirka?

Du finner det på inatur.no, de kaller det "felleskortet". https://www.inatur.no/fiske/50ead612e4b0c3bc1ad7d6e1/fjellfiske-i-vakker-natur-pa-statsallmenningene-i-singsas

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir for vanskelig, så får dere legge turen lenger nordpå. Fra Nordland grense mot Nord-Trøndelag og helt opp til grensen mot Finnmark gjelder inatur sitt Norgeskort. Det er nok av gode kjent turområder som Lomsdal-Visten og Børgefjell nasjonalpark, Saltfjellet, Suitjelmafjellene, Narvikfjellene, indre Troms. I tillegg en rekke områder med gode fiskemuligheter jeg ikke har nevnt, og alt dette på det ene kortet. Fantastisk!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi starter ved svenskegrensen rett øst for Røros (Brekken), padler Aursunden før vi beveger oss innover mot Forollhogna og deretter inn i Dovre. Planen er å ende opp i Åndalsnes!

Starter 5.aug. Satt av tre uker til turen da hensikten ikke er å skynde seg men å kose seg på tur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.