Gå til innhold
  • Bli medlem

Batteri Android


Mr.MountainLurk

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en LG G3 telefon. Har nettopp roota den, og installert Cyanogenmod 12.

 

Det jeg lurer på, er om noen har noen tips eller erfaringer for å få mest mulig ut av batteriet når jeg er på tur. Alle forumtråder jeg finner ang. batteri og android basererer seg på hverdagsbruk, men det jeg er ute etter er mer en dedikert "turmodus".

 

Det jeg ønsker å få til er at batteriet skal kunne vare lengst mulig når jeg er på tur, og bruker telefonen kun til å sjekke gps/kart, samt at det er kjekt å få inn sms.

Funksjoner jeg tenker på:
Skjerm kan få ned oppløsning, og gjerne bli sort-hvit om det hjelper.

Når jeg mister mobildekning, så trenger ikke telefonen søke etter dekning hele tiden, kanskje bare hver halvtime eller sjeldnere.

Prosessorkraft osv. kan godt skrus ned

Kan godt bruke en egen "Launcher" for å få til dette med oppløsning og sort/hvit.

 

Funksjoner jeg allerede kjenner til er:
Lysstyrke

Skru av mobildata

Endre mellom "ytelse", "balansert" og "strømsparing" i Cyanogenmod innstillingene

Enkel bruk av batterisparere som "Battery saver" som setter bakgrunnsprosesser i dvale

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobilnettverk->Nettverksmodus->Bare GSM

 

På Cyanogen så har du jo full kontroll og kan slå av alle apper du ikke vil ha gående i bakgrunnen. Du kan installere en brannmur og se hvilke apper som vil på nett uten en god grunn. 

 

Eller bare ta med en ekstra batteripakke. Veier ikke allverden. Mange tråder her på forum om det emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men er jo litt gøy å ta det et par steg videre?

 

Tenker spesielt på når jeg er utenfor dekning, så bruker telefonen endel strøm på å søke etter dekning. På en eller annen måte bør det være mulig å få den til å søke litt sjeldnere? Og hvilken launcher man bruker kan visst ha en god del å si for batteribruken, men vet ikke hvilke som er gode på akkurat det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Norgeskart-appen, last ned kartet på forhånd, sett telefonen i flight mode. Dette sparer masse strøm, spesielt når det er dårlig dekning. Du slipper også å bli oppringt av folk fra jobben, osv osv. Skru på nettverk når du har pause, så kan du sjekke SMS-ene når det passer deg.

 

Jeg ville heller skrudd opp strømstyrken btw, umulig å se noe som helst midt på dagen med lav lysstyrke. Det er ikke som du trenger å se på kartet hele tida.

 

PS: det er tregt å få GPS-lock når du ikke har på data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å skru telefonen av på flerdagsturer og slår den på kort på kvelden for å sjekke eventuelle meldinger.

Ellers har jeg merket i det daglige bruk at gps på telefonen tapper fort for strøm. Derfor har jeg den normalt ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.