Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke truger anbefales?


A9taL

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt til å kjøpe truger nå før de pakkes vekk. Har aldri brukt truger før, så dette har jeg ikke greie på.

 

Formålet med disse blir hovedsakelig å gå på tur med bikkjene i skogen. Slippe å gå i skisporet, men kunne bruke mesteparten av marka selv om det er snø. Håper og på at det blir god trening, så tenkte å klinke til med staver og:)

 

Jeg er en dame og veier ca 77kg, er 176cm høy og kommer neppe til å ha med tung sekk. Men samtidig så kan det jo hende at det blir en og annen fjelltur, og da kan det jo bli litt annerledes.

 

Jeg har googlet mye og funderer mellom 2 typer. Det er Tubbs Wilderness eller Mountaineer. Ønsker helløfter, da det er kupert terreng.

 

Vil herrebindingene bli for store, så det blir et must å velge W/dametrugene? Jeg bruker str 39-40. Begynner å bli litt utplukket nå, så det beste hadde vært om det var hipp som happ om det var dame eller herre.

 

En siste ting er jo str da. Bør jeg velge 25 eller 30? 

 

Håper noen har noen gode råd til hva jeg bør velge. Om noen har noen andre merker og virkelig anbefale, så tas det i mot med takk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg er en dame og veier ca 77kg, er 176cm høy og kommer neppe til å ha med tung sekk. Men samtidig så kan det jo hende at det blir en og annen fjelltur, og da kan det jo bli litt annerledes.

<...>

En siste ting er jo str da. Bør jeg velge 25 eller 30?&nbsp;

&nbsp;

Til å gå med i laussnøen, ville eg valgt 30. På fjellet brukar eg 25, men der er snøen mykje hardare enn i skogen.

&nbsp;

Jeg har googlet mye og funderer mellom 2 typer. Det er Tubbs Wilderness eller Mountaineer. Ønsker helløfter, da det er kupert terreng.

&nbsp;

Det skal vera bratt før hælløfter har stor betydning, og hugs at du skal nedatt også. Å gå med trugar i bratt nedoverbakke er direkte j...

&nbsp;

Vil herrebindingene bli for store, så det blir et must å velge W/dametrugene? Jeg bruker str 39-40. Begynner å bli litt utplukket nå, så det beste hadde vært om det var hipp som happ om det var dame eller herre.

&nbsp;

Det finn du enklast ut ved å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.