Gå til innhold
  • Bli medlem

Ruteanbefaling søkes - Egersund -> Sandnes


thpaulsen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I påska har jeg både jobb- og familiefri (Tjohei!), og tenkte meg på en 3-4 dagers tur med telt og lett oppakning. Jeg dropper skiene denne gangen og tenkte å ta beina fatt, noe som gjør at jeg må holde meg i lavlandet....

 

Bor i Sandnes, og tenkte kanskje å ta toget til Egersund, for å deretter gå tilbake.... Har gått i dette terrenget før vinterstid og syntes det var helt supert, så en litt lengre tur lokker.

 

I noenlunde luftlinje (se vedlagte kart) er distansen ca 45 KM. Regner med å bruke ca 3 dager på turen, med 2 teltovernattinger...

 

Men så var det rutevalget da... Har sett litt på Nordsjøruta, men skjønner det slik at denne stort sett går langs kysten, og på grusvei/asfalt.. Ikke helt min greie.... Foretrekker vanlig "DNT-merket" skogsløype om jeg finner det.....

 

Så... Har noen anbefalinger å komme med? :-) Finnes det et slags sti-nett som strekker seg Eigersund-Sandnes? :-)

 

Takker å forhånd for alle innspill!

TH

post-2040-0-34304200-1426274233_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forslag

 

Ta toget til Egersund

Gå den gamle jernbaneruta fra Egersund til Hellvik

Begynn med ruta fra Hellvik til Roda

Fra Roda kommer du deg videre til ruta som går fra Bjørndalsniba i Ogna til Homsevatn.

Fra Homsevatn tar du ruta videre til Matningsdal

Det er ingen spesifikk rute fra Matningsdal til Synesvarden, men her finner du sikkert frem og så kan du gå derfra til Ulvarudlå, Låglia og til Sikvaland.

Fra Sikvaland kommer du deg til ruta som starter fra Snorestad og går til Laulia, videre til Nonsfjellet og Eidlandsfjellet.

 

Derfra er det kort vei inn til Sandnes. Ruta kan se slik ut;

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Erik Haaland!!! :-) 

 

Den ruta så meget fin ut. Har ikke fått studert den så nøye enda, men skal ta meg tid en kveld og sette meg skikkelig inn i hvert "leg" og programmere den inn i GPSen...

 

Igjen takk! - Oppdaterer med turrapport om alt klaffer og jeg får kommet meg av gårde :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.