Gå til innhold
  • Bli medlem

Alone in the wilderness


Anbefalte innlegg

Annonse

Flott film det der.

 

Siste jeg så den var på barselhotellet da mellomste guttungen var født. "Hva ser du på?" kom det fra fruen, "En film om en mann som dro til skogs og ble der i 30 år" svarte jeg uten å tenke meg noe særlig om. "Er det noe du vurderer også..?" :) Uansett herlig film!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Så filmene "Alone in the Wilderness" DVD 1+2 i går. Det var en flott opplevelse med dypøkologiske tendenser fra Proenneke.

 

Filmene er av så grei kvalitet som man får det med smalfilmkamera, og det du ser på Youtube er omtrent det samme på DVDen.  Filmene anbefales på det sterkeste og gir et godt innblikk i hans leven og virke ved Twin Lakes, med fokus på selvberging og gjenbruk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske filmer det der. Jeg trodde lenge det var han selv som hadde fortellerstemmen på "alone in the wilderness", og ble nok litt skuffet da jeg skjønte at det ikke var det. Men uansett, fantstisk film! 

 

Dick Proenneke selv får du bl.a høre her i Jay Hammond's Alaska: Volume #3 (tv serie fra 1993)

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QJQD3kxqy40#t=2425

 

Linken tar deg til slutten der innslaget med Proenneke starter. Innslaget er på ca 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå javel, det er fortellerstemmen du liker så godt. Den kan du høre mer av om du vil... den tilhører Bob Swerer senior, som sammen med sønnen Bob Swerer junior har utgitt Dick Proenneke filmene vi liker så godt her. Om du ser litt ned på denne siden www.dickproenneke.com   så ser du at senior også har utgitt en musikk CD der du kan høre mer av (sang)stemmen hans ;)

Try Our Music on CD

Bob Swerer
If you like the narrators voice from "Alone in the Wilderness" you will enjoy his smooth singing voice.

Click here for CD details and to listen to a few samples

bob-and-lisa-cds.jpg

 

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Tenke på  Dick Proenneke  når jeg leser i siste nr. av bladet Villmarksliv (mars 2016, s 62-64) om Kristoffer Glestad som har tilbragte halvt år alene i Candas villmark der han har levd fra hånd til munn.  Fant et nyhetsinnslag om han på youtube....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.