Gå til innhold
TKr

Hardangervidda med pulk

Anbefalte innlegg

Det spørs om du vil ha mest oppover- eller nedoverbakkar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Lignende innhold

• Av knerten
      Hei,
      Jeg skal rigge et Paris pulkbrett med taudrag. Ser flere oppsett på diverse websider, men finner ikke lengden på tauene.
      Kan noen gi meg tips om:
      et godt og enkelt oppsett lengde og tykkelse på tau (hvordan lengden er på henholdsvis tauet festet på pulken, tauet festet på selen/ryggsekken og lengden på taudraget mellom pulk og sele) lengde på festestrikk om det er en fordel å tre tau rundt hele pulken og ikke bare strikk? Bilder og litt om erfaring er fint å supplere med hvis noen har
    • Av zyrpe
      Har en Fjellpulken X 185 som jeg syns blir for liten. Har sett på å kjøpe en større ekspedisjonspulk, eventuelt bytt inn den jeg har.
      Kjøpepulk kan gjerne ha skader, da jeg har erfaring med glassfiberarbeid og ellers er nevenyttig. Men er student, så har ikke all verdens med budsjett. Har anledning til å hente i påsken.
    • Av Karina Sørensen
      Hei! Jeg planlegger å ta turen over vidda fra Finse til Haukelidseter i påskeferien. Nå er jo påsken ganske så sen i år, noen av dere som har gått denne ruta så sent i april? Vil det være nok snø til ski og pulk, eller et det bedre å regne med at sekk er det beste alternativet?
    • Av Elise Mathilde Hall
      Hei, jeg og kjæresten ser etter en tur med telt og pulk på rundt 4 dager. Vi har foreløpig sett litt på Forollhogna nasjonalpark samt Femundsmarka. Har dere noen forslag til ruter, med start og stoppested? Er noen kjent i Forollhogna nasjonalpark? Vi har sett litt på muligheten for å starte i området rundt Kvikne et sted og ende opp på Øyungen. Men litt usikker på terrenget fra Kvikne og opp mot Forollhogna, er det pulk-vennlig? Evt om dere har andre forslag i området? 
    • Av klovn
      Hei!
      Familien har hytte rett ved hardangervidda, og jeg lurer på om det er et område som egner seg for en nybegynner. Jeg er helt uerfaren og regner med å reise alene. Tenker i første omgang turer med én eller to overnattinger i telt. 
      Har gått noen turer der tidligere, men har veldig lite erfaring med overnatting/telt. Hvor tidlig på året kan jeg forvente lite/ingen snø?
      Lurer også på om dette er et egnet telt: https://www.fjellsport.no/sydvang-utoset-2-green.html

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.