Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell - Simskardet / Rørskardet


obro

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei - jeg har ikke vært der på et par uker, men generellt er det fine skiforhold, men lite snø for årstiden - i forhold til hva det kan være. Simskardet er generellt avblåst, men straks mer snø når man kommer innover.

Nytt av året er at det nå er kommet et webkamera på Tosenfjellet. Selv om avstanden mellom Tosenfjellet og Simskardet er et stykke - har jeg erfart at det veldig ofte er like snøforhold. Når har du tenkt deg avgårde?

post-10401-0-71145900-1425973984_thumb.j

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!
Tanken var vel å gå sørover fra simskardhytta, opp Rørskardet og Dorrekskardet til Jengelen - har du noen betraktninger om den ruta? Ser litt kronglete ut på kartet opp fra Simskardet til Rørskardet men det er mulig det er greit skuring?

Planen var å dra mandag 23.mars og bli en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke skal overnatte i Simskarhytta - ville jeg krysset elva på broa ved sommerparkeringen  - altså 2-3 km inn fra hovedveien først og deretter bare gått gradvis opp mot Rørskardet fra Simskardet. 

Akkurat når du passerer broa er det en bitteliten skrent - men ellers er det grei skuring. Her er et par bilder fra sommeren fra samme sted. Her og her 

 

Elva var åpen når jeg gikk der sist - faktisk helt opp til Simskarhytta - men lite vann i elva. Det er for øvrig broer også på den siden av Simskardet - Rørskardelva, Biseggelva osv..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.