Gå til innhold
tronn

Mars (21. - 22.)

Det er 1279 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Jau

Tor Magnus og jeg har så vidt snakket om dette. Vi har kun mulighet 21-22 mars. Tenkte å kjøre det trygt med Holmetjern. Tog til Hakadal og hjem enten til Hakadal eller Skar. Stikkord er kort inn og kort ut denne gangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau

Tor Magnus og jeg har så vidt snakket om dette. Vi har kun mulighet 21-22 mars. Tenkte å kjøre det trygt med Holmetjern. Tog til Hakadal og hjem enten til Hakadal eller Skar. Stikkord er kort inn og kort ut denne gangen.

Kommer ikke hjem før rundt den 25 mars, så denne utgår jo dermed for min del.

Skal forsåvidt ha 2 uker på kurs i neste friperiode, så det blir vanskelig åkke som å komme seg ut på tur i mars/april...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og ser på Moment DW, men hadde tenkt til å bestille det til jobben (hovedkontoret i USA) så en kollega tar det med neste hgang han kommer, men vet ikke når han kommer og rekker det vel uansett ikke til helga om 2 uker :(

Har du tenkt lavvo, telt eller køye EIrik ? Jeg tar gjerne plass på bakken, men kan henge - ikke noe stress

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg kanskje skulle ta trailstar med innertelt denne gangen sånn at jeg ikke blir stemplet som hengekøyefanatiker?

Øhh du tror ikke du er litt for seint ute der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor Magnus, sa du at Gauperaa hadde et Moment DW han kanskje skulle selge ? Eller har jeg drømt det ?

@Skjult lenke - logg inn for å se den nei, Moment-en vil jeg ikke selge (jeg har forresten den gamle utgaven uten fullverdig innertelt), men har en Dangerbird til salgs :). Supert kjøp den Moment DW - en, du kommer til å bli så fornøyd. Har du vurdert Stratospire 1 som alternativ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Skjult lenke - logg inn for å se den nei, Moment-en vil jeg ikke selge (jeg har forresten den gamle utgaven uten fullverdig innertelt), men har en Dangerbird til salgs :). Supert kjøp den Moment DW - en, du kommer til å bli så fornøyd. Har du vurdert Stratospire 1 som alternativ?

Ja, du var her du også ja... hadde jeg glemt :D

Nei, jeg har ikke vurdert Stratospire egentlig. Ser det veier mer og er dyrere enn Moment DW. Dessuten tror jeg ikke det holder i vind som vi hadde på koordinattreffet i Rondane (som i og for seg ikke var veldig mye, men mer enn Stratos tåler, tror jeg). Jeg kan ta feil.

Er ikke Dangerbird en hengekøye ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er en hengekøye. Tenker å gå over til "bridge hammock" - det er derfor jeg selger den.

Henry Shires sier i "Compare Moment DW, Notch .." - videoer her: Skjult lenke - logg inn for å se den at Stratospire er det sterkeste teltet de lager, men enig i at Moment instinktivt ser mer stabilt ut :). Også innbiller jeg meg at Moment fortsatt er det raskeste teltet å sette opp, noe som betyr mye for min del i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ..... I may bite,.....

Hvilken str er det på køya ?

Tilstand?

Suspension? (Whoopies er bra)

Farge? (Rosa utgår, men da kjøper nok Eirik den)

Pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stratospire ser jo egentlig veldig bra ut da.... jeg går jo med staver uansett..... samme pakkvolum som Moment, men mye større plass inni teltet. Veier bare 40 gram mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ..... I may bite,.....

Hvilken str er det på køya ?

Tilstand?

Suspension? (Whoopies er bra)

Farge? (Rosa utgår, men da kjøper nok Eirik den)

Pris?

Det er denne:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Mest komfortable hengekøyen jeg har prøvd (har hatt blackbird). Har hatt 3 overnattinger i den så vidt jeg kan huske, så i god stand. Eneste aberet er at jeg fikk et lite hull i bunnen da jeg var uheldig og kom nedi bakken en natt. Jeg har reparert det ved å klippe ut to rundinger grønn "repair tape" (Skjult lenke - logg inn for å se den), og limt på begge sider. Altså en liten kosmetisk greie som du selv må vurdere hvor mye betyr. Jeg kan ta et bilde av reparasjonen senere i dag hvis det er interessant.

Jeg betalte inkl frakt (husker ikke om jeg trenge å betale toll) 235 USD. Hva med 1250 kroner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.