Gå til innhold
  • Bli medlem

Randonne-planker til Vesle-Nup


Kikut

Anbefalte innlegg

...skal på tur med jobben og en av dagene en liten tur opp til Vesle Nup.  Har lest enkelte turblogger som forteller om folk som går opp dit på brede planker.

 

Er det noe poeng? Er toppen for liten? Er jo ganske flatt mellom Haukeliseter og toppen. Er nedkjøringa fra "nupen" verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beror väl på... Jag för min del kan inte åka nedöver på längdskidor och äger inga turskidor (som jag inte heller skulle kunna köra ned med). Så för mig finns inget aternativ än att labba upp på randonee-skidor. Kanske var det lika för dom du har sett?

Kan du åka på turskidor så går det förståss mycket lättare att komma upp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://skredkart.ngi.no/

 

Kartet viser at det stort sett er under 20 grader bratt. Kun med unntak av noen få bratte heng, hvor det sikkert også er skavler, så ser det ganske kjedelig ut i randonee sammenheng.

 

Men noen, som meg, er ikke så flinke på fjellski, og randoneeski er jo så lette nå. Jeg hadde brukt randoneeskia. Om ikke annet  så ihvertfall for å vise kollegene mine hva de bør kjøpe snarest mulig    :pirate:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulevå er definitivt beste utgangspunkt med alpine ski, da har du en sjanse for å skli heile returen uten å stake. Turen er ganske så flat, så blir trulig lite sving nedover, da mister du farten til å skli helt ut på langsomt føre...
 

Beste "nedkjøringen i området er jo egentlig de første 200hm fra Haukeliseter...

 

Bredden av plankene bør selvsagt tilpasses til føret - er der mye løs snø, da sklir du lengre på bredde planker enn tynne pinner...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.