Gå til innhold
  • Bli medlem

Akka dome 2


Snyugla

Anbefalte innlegg

Har et Fjellreven Akka dome 2. Noen andre som opplever at teltuken står så høy oppe at vinden kommer inn under duken? Dessuten flagrer det litt i vind, noe som er nokså irriterende når man prøver å finne nattesøvnen. Noe jeg kan gjøre? Har vurdert å sy på en ekstra hemp for å feste med teltplugger, men noen plasser står det så høyt oppe at plukken ville hengt i løse lufta...

 

Ville nok valgt et Akka dome 3 om jeg skulle valgt på nytt da det er vanskelig å sitte to oppreist inni der uten å måtte åpne innerteltet. Men ellers er jeg fornøyd, står støtt i sterk vind og lite er fukt i innerteltet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et AD3, som jeg antar er samme konstruksjon bare større, og teltduken på det går helt nedtil så lenge teltplassen er nogenlunde flat. Har ikke merket noe til flagring i vind, men teltduken "låter" litt annerledes enn andre telt jeg har hatt. Muligens pga materialet. 

 

Kanskje det er noe galt med teltet ditt? Hørt med fjellreven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja :) På noen av sidene så blir det til og med værre, for da legger den nederste delen av duken seg i en bue, da det strammer på hver side.

Har tenkt tanken på at den har en funksjon, og at det bare er konstruksjon? God lufting? Hehe, lov å håpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et bilde fra første gangen jeg satt opp teltet, da uten å stramme det opp ordentlig. Her er det god klaring mellom bakke og duk. Som alle ekte menn leser jeg først bruksanvisningen hvis alt annet mislykkes.

 

 

10489641_10152154305250404_5910265817391

 

Kan ikke si jeg har merket meg ved at duken er spesielt slapp, derimot har jeg merket at den ikke siger når det regner, og det er stas. Det som ikke er fullt så stas når man reiser på fottur alene er at det er på størrelse med en liten toroms og veier 4,5kg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser til høyre at duken går i en svak bue på ditt telt. Det er noe ala det samme på mitt, bare litt større på duken til venstre for inngangen (og generelt rundt hele, men værst her). Når været har vært værst, har jeg tatt alt av ting med inn i innerteltet for at det ikke skal bli for vått. Mulig det bare er jeg som er fisefin på det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fisefin :D

 

Tror jeg må sette opp teltet mitt for å sjekke hvor langt ned duken og hukommelsen rekker... På bildet over står teltet på ujevn grunn, skeivt spent opp. Jeg kan ikke huske at det har vært tilsvarende fasong på det ved senere (etter å ha lest bruksanvisning) anledninger, og det har vært nokså ruskete vær mens jeg har sovet i det uten at jeg har vært nevneverdig plaget av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.