Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan finne tid til de lange turene?


lesira

Anbefalte innlegg

Jeg går til stadighet og drømmer om å dra på lange turer av typen 1-6 måneders varighet. Med  familie (to barn i barneskolealder) og en ordinær fulltidsjobb som jeg ikke har noe ønske om å kvitte meg med, opplever jeg at det er vanskelig å finne tid til slike turer. Jeg er imidlertid i ferd med å få på plass en avtale med jobben om et tre måneder langt avbrekk neste år, og kona har også sagt ja. Min "oppskrift" er følgelig velvillig partner, velvillig sjef/arbeidsgiver, la kona ta ansvaret for barna og spørre i god tid.

 

Hvilke hindringer står dere overfor og hva gjør dere for å få frigjort tid til å realisere den store turdrømmen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det handler mest om å bestemme seg, ta steget. Si til deg selv og andre at om så og så lenge skal jeg på langtur. Utrolig hva man kan få til om man planlegger i god tid. Det kreves gjerne at det må spares opp noen kroner og ikke minst "slippe" unna de forpliktelsene hjemme. Nå har ikke jeg barn. Men tror det er mulig å få til eventyret uansett (nesten) hvilke utfordringer eller forpliktelser man måtte ha. Men pass på, slike langturer gir mersmak. Jeg og madammen har to lengre turer bak oss og vi er ikke mett lykke til med ditt prosjekt. Ta steget og gå for drømmen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lesira jeg er som deg, med tre barn i barneskole/barnehage. Drømmen er NPL i en sommerjafs. Foreløpig har jeg satt turen til 2031, slik at ungene rekker å være ferdig på vg først. Da er det forhåpentlig også lettere å legge seg opp penger til et slikt avbrekk fra jobb. Ser for meg fem uker ferie so tas ut i ett strekk, samt resten som ubetalt permisjon. En slik tur tar fort fire mnd, trenger da tre mnd perm. Eller en oppspart kasse på ca 150000 sett ut fra dagens forbruk. Har varslet kona om tiltaket, så lang tids varsel bør holde...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.