Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Sony RX100 som turkamera?


Phanzi

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Izzy skrev:

Dere som har Sony rx100 m3, hvor har dere fått kjøpt det? Har sett på nettsiden til Elkjøp, de har det først på lager 22.06.16, på komplett.no står det "ubekreftet 29.05.16. Skulle gjerne kunne gått i en fysisk butikk og kjøpt det nå. Jeg jobber i Kristiansund frem til søndag, mandag er det videre til Molde, skal jobbe der noen uker.

Netonnet har på lager for øyeblikket, og du kan endre leveringsadresse til et sted der du befinner deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg har nå lett så lenge etter noe å kjøpe, at jeg har begynt å vurdere å kjøpe meg et vanlig kompaktkamera igjen. Jeg antar da at det må bli ett av disse Sony-kameraene. Men er det stor forskjell på I og II? II ser jeg begynner å bli litt mer penger enn jeg kunne tenke meg å bruke på det, da blir det så verdifullt at jeg "aldri" tør å ta det fram (eller med). Er det verdt de ekstra pengene for å få utgave II sett mot I?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Miamaria skrev:

Jeg har nå lett så lenge etter noe å kjøpe, at jeg har begynt å vurdere å kjøpe meg et vanlig kompaktkamera igjen. Jeg antar da at det må bli ett av disse Sony-kameraene. Men er det stor forskjell på I og II? II ser jeg begynner å bli litt mer penger enn jeg kunne tenke meg å bruke på det, da blir det så verdifullt at jeg "aldri" tør å ta det fram (eller med). Er det verdt de ekstra pengene for å få utgave II sett mot I?

Har M1 (første utgaven)
Ganske liten forskjell. M2 har Wi-fi og vendbar skjerm. Hvis dette ikke er avgjørende kan du likså gå for M1. Utrolig imponert over kvaliteten på dette lille kamerat. Jeg har bare brukt å hatt det i en brødpose og et etui. Likevell vært uforsiktig mange ganger å gitt det en liten ''dusj''. God batterilevetid men anbefaler et ekstra batteri på lengre turer. Kamerat har mulighet for å la deg stille blenderåpninger, lukker m.m så setter du deg inn i det grunnleggende kan du ta fenomenale bilder med et så lite kamera. Stor sensor gjør det veldig bra i dårlig lys. Noe som vi har mye av her oppe i Nordland :)

Endret av Mørkeblå
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding, da spørs det om ikke det blir et nytt kamera på meg snart. TG-4 funker fint i godvær, men har svakheter i dårlig lys – og den sesongen er jo ikke så langt unna. Har hatt med meg speilrefleksen en del i sommer, men det blir mest til at det ligger nedpakket – og det blir det jo ikke bilder av. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miamaria skrev:

Takk for tilbakemelding, da spørs det om ikke det blir et nytt kamera på meg snart. TG-4 funker fint i godvær, men har svakheter i dårlig lys – og den sesongen er jo ikke så langt unna. Har hatt med meg speilrefleksen en del i sommer, men det blir mest til at det ligger nedpakket – og det blir det jo ikke bilder av. :) 

http://www.imaging-resource.com/cameras/sony/rx100-ii/vs/sony/rx100-iii/

Sammenligner modellene. Det er forskjellig linse på 3'er modellen, den har 4mm større vidvinkel, men mister 30mm i zoom, til gjengjeld er linsa dobbelt så lyssterk i max zoom. 

For landskapsbilder vil større vidvinkel være en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.