Gå til innhold
  • Bli medlem

Anorak i softshell fleece


esw

Anbefalte innlegg

Annonse

Denne synes jeg var fin!

Kan hende jeg må prøve å lage en selv!

Et pr spørsmål om passformen:

Vil den være lang nok for en høy mann, (hvor høy er du selv) eller vil jeg måtte legge til litt?

 

Hvor mye stoff bestilte du for å lage den?

 

-Joar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne synes jeg var fin!

Kan hende jeg må prøve å lage en selv!

Et pr spørsmål om passformen:

Vil den være lang nok for en høy mann, (hvor høy er du selv) eller vil jeg måtte legge til litt?

 

Hvor mye stoff bestilte du for å lage den?

 

-Joar

Hadde 2m stoff. Det holdt bare såvidt, ingen margin for feil. Ville nok ha bestilt 2,5m neste gang. Mønsteret er i flere størrelser og det ligger inn en opsjon for en ekstra lang versjon også (10 cm lengre), slik at du nok vil kunne finne riktig størrelse. Jeg er 1,93m/93kg og valgte størrelse 44". Mønsteret går fra 34" til 50". Du finner det hos extremtextil eller ved å søke på The Green Pepper på nett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak. Brukte sjølv heimesydd anorakk og vindbukse i dunlerret i 15-20 år. Såg nokså herpa ut etterkvart, og kuløren blei noko ubestemmeleg men den var kvit som ny! Syns det er veldig bra at nokon viser at ein framleis kan lage seg utstyr som duger sjølv. Det er i grunnen eit hysteri at alle tekstiler  er "teknsike" nå for tida. Ok, vi har tilgang på mykje bra utstyr, men funksjon kan vere absolutt god nok med heimelaga. Og så får du gleda over å lage noko nyttig på kjøpet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@esw

Den anorakken var fin! DIY-prosjekt som imponerte meg :-)

Bare et spørsmål, har du noen form for stramming i hetteåpning? Ser ikke slik ut på bildet, dermed lurer jeg på; hvorfor ikke?

Ingen stramming i selve hetten. Gjørde hetten mer tettsittende enn det som var i mønsteret og fant ut at lukkingen med snor i halsen også holdt hetten mer enn godt nok på plass. For ikke å få for mange snor dinglende, droppet jeg derfor strammingen i hetta (som var der i mønsteret).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Tror det var ca. 15 euro pr. meter og jeg bestilte 2m. Bestilte sammen med en del annen stof og fikk det levert på en adresse i Nederland, så kan ikke svare ift. avgifter. Porto var billig, men husker ikke eksakt.

Stoffet er vindtett, men puster bra. Har brukt anorakken en god del på ski i ruskevær denne vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 1 år senere...

Heia, 

Sydde du denna uten innerstoff/lining? Jeg er såvidt igang med samme prosjekt nå i etaproof (etter jeg fant denna tråden og de flotte bildene her :-) ) og hadde mest lyst til å droppe innerstoffet. Men jeg er høvelig ny på sying og helt fersk på ytterklær-syinig, så jeg lurer på om det blir vanskelig og/eller rart å droppe innerstoff. Lurer også litt på om den er stor i størrelsen? :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, theresa skrev:

Heia, 

Sydde du denna uten innerstoff/lining? Jeg er såvidt igang med samme prosjekt nå i etaproof (etter jeg fant denna tråden og de flotte bildene her :-) ) og hadde mest lyst til å droppe innerstoffet. Men jeg er høvelig ny på sying og helt fersk på ytterklær-syinig, så jeg lurer på om det blir vanskelig og/eller rart å droppe innerstoff. Lurer også litt på om den er stor i størrelsen? :-)

 

Ja, denne er uten fôr. Størrelse er normal, men litt i korteste laget i ermene, for min del.

 

Endret av esw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
2 timer siden, theresa skrev:

Tusen takk for svar:-) Nå er jeg godt igang her. Jeg lurer på en ting til. Brukte du et mønster for den soffbiten i halsen, bak snørinigen? Eller bare improviserte/målte på deg selv? jeg har lyst på en sånn bak glidelåsen. 

Lukkingen med snor og stoffbiten bak er av eget design. Bare å improvisere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 25.11.2019 den 21.12, esw skrev:

Legger du ut noen bilder også, etter hvert?

Ja, d kan æ godt gjøre:-) Men d kommer nok til å ta litt lenger tid enn planlagt nu, da babyen plutselig kom før termin. Så nå har æ ikke like godt tid om dagen :-)

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.