Gå til innhold
  • Bli medlem

Gaustatoppen, snøforhold?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei,

noen som har vært i traktene rundt Gaustatoppen i det siste? Lurte på hvordan snøforholdene er der mtp topptur?

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nå er det jammen meg på tide med snø østafjells!

Kan trøste deg med at det ikke er noe å skryte av her på vestlandet heller. Det dalte ned noen cm, men lett, tørr snø, kaldt vær og vind har ført til at snøen har blåst bort på mange topper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tenkte meg det ja. Det blei bakkekjøring i Kongsberg på lørdag istede og bortoverski i Østmarka søndagen. Det var greie forhold både i bakken og Østmarka, men altformye folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke oppdaget at dette er den beste snøvinteren på 3 år :oops:

Så godt skiføre som vi har hatt så langt i vinter hadde jeg ikke forventet med global oppvarming og alt det der.

Skiføre? Kunstsnøføre mener du. Kaldt er det ja, men nedbør er det dårlig med. Store deler av fjellområdene på østlandet er så og si snøløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra med snø østafjells, altså øst for fjellene. Ihht til dette kartet: http://snokart.nve.no/ er det 50-300% av normalen i lavlandet østafjells.

I fjellene er det skrale greier, særlig øst for vannskillet. Det så jeg i Hemsedal i jula. Fordelene med så lite snø er at du kan gå langt - for snø er det :oops: I januar kan store snømengder i fjellet gjøre det svært vanskelig å komme frem på ski har jeg erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.