Gå til innhold
  • Bli medlem

Hundespann, kombinert treningstur med rydding av trase


martin.m

Anbefalte innlegg

Dette er en videosnutt fra kombinert treningstur og ryddetur av trase for sledeturer 21.01.

Treningen gikk ut på å la en av hundene bli trygg i line og trekking samt det å mosjonere alle hundene i spannet.

Det ble også trent på kommandoer for lederhunder og lagt inn ekstra sløyfer i traseen.

 

Ryddingen gikk ut på å skave bort snø for å rette ut spor samt unngå hopp og påfylling av snø i dumper. Dette for å gjøre det tryggere for turister på guideturer som jeg leder.

Noen turister synes det er ganske artig å hoppe et par meter med sleden mens andre mer har hjertet i halsen på enkelte steder. Jeg for min del må tenke på hundene så man unngår skader på dem. Jeg hadde også med sag og øks for å fjerne enkelte skumle stubber og grener. Et spann i god fart bør absolutt ikke bråstoppe. Traseen er nå i alle fall utbedret    :sweat:

Det ble en lang tur i timer men kanskje ikke i distanse (ca. 17 km)

 

Filmen inneholder sekvenser av sledekjøring, stedsangivelse, navn på hunder samt musikk.

Den inneholder dog ikke skuffing av snø og fjerning av stubber da jeg antok at "mann fjerner stubbe samt skave/skuffer snø" kun var for meget spesielt interesserte :-)

 

Dette er den første filmen jeg lager, jeg er skikkelig amatør, så jeg beklager lydstøy, editering samt kameraføring (har ikke stativ og må følge med på spannet mens jeg filmer).

Jeg håper likevel den faller i smak :-)

 

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.