Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med La Sportiva Trango Cube?


bjojor

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen her som har noen egenerfaringer med La Sportiva Trango Cube? Ønsker meg en stivere støvel for bre/toppturer enn Crispi Skarven, som er dagens allrounder jeg bruker til det meste. Den blir litt glatt for de bratteste toppene med mindre det er helt tørt, og jeg har aldri helt blitt venn med passform og såle.

 

Har i et uvørent øyeblikk klart å melde meg på 3-dagers isklatreworkshop uten noen tidligere erfaring, vil en støvel som denne eller tilsvarende være OK kun for å prøve det en helg? Jeg gidder ikke kjøpe überstive støvler før jeg evt finner ut at isklatring er noe som opptar en anstendig mengde av utedagene, blir altfor mye utstyr som det er.

Jeg sliter oftere med for varme sko enn omvent, så at de ikke er foret tenker jeg nok ikke er noe kjempeproblem selv om det sikkert blir endel stillestående når man sikrer ved isklatring (?)

 

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger! :)

 

Ps: Link til skoen hos Sportslageret: http://www.oslosportslager.no/produkt/la-sportiva-trango-cube-gtx-topptursko-33561.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Jeg har ikke prøvd nyeste modell av denne skoen, kun vanlig La Sportiva Trango, ser for meg ut som det er kun det ytre som er endret.

 

Trango er en super støvel bratt tinderangling og klatring, sålen som er brukt (Vibram Mulaz) har super friksjon. Støvelen funker bra med stegjern, men den er ikke veldig varm.

 

Jeg har slitt ut 5-6 par av denne skoen, liker de godt! Skulle jeg si noe negativt så er det at tuppen blir fort slitt, det samme med sålen, det har sannsynligvis noe med at jeg bruker de hardt og mye :-)

 

Jeg er ikke veldig glad i Trango skoene når det skal gåes mye nedover, får ondt i tærne så jeg har gått over til noe lettere, bruker nå http://www.sportiva.com/products/footwear/climbingapproach/boulder-x-mid-gtx

De bruker jeg til alt mulig, de er myke med super friksjon og tynn såle så det er en helt annen type sko.

 

Lykke til med valget :-)

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Takk for svar, har deponert på et par av Trango Cube en uke, så det blir litt tålmodighetsprøve for naboen under mens jeg prøvegår de innendørs over helgen. Virker som en bra støvel, jeg har aldri hatt noe annet enn tunge lærstøvler, denne sitter umiddelbart bedre enn godt brukte sko som i utgangspunketet kjennes gode ut.

 

Ser jo litt jålete ut, men det får jeg leve med!

Skal bli spennede å se hvordan de duger til å prøve isklatring om jeg beholder de, men de er vesentlig stivere enn Crispi Skarven, så er jo en liten oppgradering i så fall, med ullsåler og gode sokker er jeg ikke veldig bekymret for kulden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.