Gå til innhold
  • Bli medlem

Toåring på telttur, Bergen


seventh

Anbefalte innlegg

Madammen og yngste tar seg en korthelg i Oslo, og jeg vurderer å ta med storebroren på hans første telttur. Det er meldt rundt null og barmark, og vi har klær, poser og utstyr til å fint håndtere det. Spørsmålet mitt er om dere har noen tips til konkrete lekeplasser i Nærområdet rundt Bergen? Det må gjerne være mulig å dra en nordic cab inn, og det bør være egnet til å gjøre opp bål. Rødlien i Os er et alternativ, muligens Lien på Askøy, men det hadde vært kjekt med en leirplass som ikke ligger midt oppi søndagsturstiene. Alle forslag mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det noen år siden jeg bodde i Bergen, men når jeg var liten, så pleide vi å dra på turer til Storavatnet ved Vadmyra. Er usikker på parkering osv. men mener du skal finne noe ved veien som går nordover fra hovedporten til Haakonsvern. Du skal komme til en sliten gammel fotballbane ellerno.

Da kan du gå på sti opp til Gullaksdalen f.eks. hvor det skal være fine teltplasser. Men det er vel fort en kilometer å gå.

Sjekk ut.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er meldt litt vind, så mitt første alternativ er kanskje litt forblåst siden det ligger litt ute i havgapet, alternativ 2 er i en lun vik:

 

1) Kjør helt ut til Herdla på Askøy, parker på enden der bussen snur. Deretter følger du grusveien utover til du kommer til enden der det er en sandstrand (se bilde fra sommeren)

 

2) Kjør ut på Askøy og utover og sving av til Hanøy, følg veien til du kommer til Kollevåg friområde inn til venstre. Der kan du parkere et stykke innover forbi bebyggelsen, tar du ned til høyre i hjørnet av parkeringen (sti) får du en "strandtunge" å boltre deg på.

Følger du i stedet asfaltveien videre (er vel en bom der), kommer du også til et strandområde (motsatt side av tunga), helt nederst i enden av veien er det en stor grillhytte som du også kan bruke, der er det også toaletter. Det burde være mulig å bruke dette området også på vinteren.

 

Siden begge er på en "blindvei", er det ikke "gjennomgangstrafikk" noen av stedene.

 

post-13618-0-60409800-1422019732_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.