Gå til innhold
  • Bli medlem

truger til gutt


olawestbye

Anbefalte innlegg

Annonse

Trugene du spør om er laget for å gå på ganske faste underlag, og til slik bruk er de veldig behagelige.

Til en lett person kan de fungere noenlunde også i løs snø, men om dere ikke trenger løypetruger anbefaler jeg heller å

kjøpe tradisjonelle. Ligg unna "hyttetruger" spesielt bindingene er vanligvis av dårlig kvalitet.

Kanskje dere kjenner noen dere kan prøvelåne hos først, vil ikke anbefale større enn 19-21"

Om du er på facebook treffer du mange trugebrukere i gruppa "Trugende tullinger" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

Altså gutten min er 133cm og 29 kg.

Hva ville dere ha valgt mellom 

 

http://www.fjellsport.no/msr-shift-blue.html

eller

http://www.xxl.no/villmark/turutstyr/truger-og-staver/tubbs-flex-rdg-22-w-truger-dame/p/1104825_1_style#details

 

de fra fjellsport koster 1400 og de fra xxl koster 1100.

 

Synes bindingen på de på fjellsport virker, svake??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du Tubbs-trugene for 1100,-, så synes jeg det virker som et knallkjøp. Tubbs er anerkjent, også i facebook-gruppa @Fisketryne viser til (jeg er også medlem der).

Ser ut som stegjerna på MSR-trugene er svakere, samme med bindingene. Jeg har Tubbs Journey selv. Annerledes (eldre?) bindinger, men svært bra. Boa-systemet på Flex-trugene sies å være enda enklere (altså enklere i bruk, ikke simplere) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sønnen min var i 10-12 års alderen hadde han Atlas, men tok alltid mor sine Tubbs Wilderness-truger...de var enklere å få på. Det er med andre ord ikke tvil om hva som er best. Vi går for og på Tubbs!

Wilderness fikk flere oppdateteringer for et par år siden og er i dag enda nærmere til toppmodellene  Mountaineer/Millitary/Hunter. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.