Gå til innhold
  • Bli medlem

Julebord i Danmark


Chalshus

Anbefalte innlegg

Annonse

Knallrapport Chalshus !! Godt beskrevet og særdeles bra dokumenttert med bilder. Så ut som dere hadde en fin Julefeiring ja. 

Slenger inn et spørsmål siden jeg skal på de kanter selv i mai/juni. Disse gapahukene som dere brukte, er de avmerket på noen kart, eller ligger de langs sykkelrutene. Skal ha med telt og har jo hørt at overnatting utenfor campingplasser ikke er helt stuerent, men ser jo ut som de gapahukene gjør nytten.

Som du skjønner er det første sykkeltur i Danmark for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allemannsretten finnes ikke i Danmark, så respekter den private eiendom og ikke sleng teltet opp uten å ha tillatelse.

MEN der blir mer og mer terreng som er "åpen for alle", samt flere leirplasser med gapahuk i et stisystem som dekker hele Danmark. Der finnes flere oversikter/veiledninger over hvor hva er og hvor en kan telte fritt. Men jeg husker ikke hvor du finner det... Spør her: www.outsite.org (forum) det er primært folk som vandre i Danmark og nytter dette nett av stier og "frie områder". De vet hvor du finn informasjon. Slikt jeg har skjønt det, er der faktisk flere muligheter end en (i et dansk perspektiv) skulle tro...

Nu har dere vert i Nordjylland, jeg vil anbefale å også reise til Midtjylland (Viborg - Silkeborg området) her er det og fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chalsus

Takk for en annerledes type turrapport med fine bilder, jeg har gått og siklet på fatbike og testet en men jeg har rett og slett ikke nok tid innimellom alle slags andre turer. Så ut som om dere koste dere, både med sykling og for ikke å snakke om maten :-) Var noe annet enn bare Real og Mountain House der ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin turrapport. Når mange styrer med skismørning og pulkpakking og tenker SNØ er det utrolig forfriskende å lese om denne typen turer. Spesielt siden dere tok mange gode bilder og hadde litt utypisk kosthold.

Jeg tok å la turrapporten inn på turkartet vårt - på Hirtshals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flot turrapport, og sjovt at læse noget fra Danmark :)  

Med hyensyn til overnatning, og allemannsrett så er der fri teltning i alle statsskove(bål kun tilladt på etablerede bålpladser), så længe det maks er et 3 mands telt og maks et døgn.

Har nogen brug for hjælp til ruter og hvor der er statsskov er man velkommen til at sende mig en besked.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.