Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigste carvingsski for nybegynner?


Dandelion

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg tenker på å kjøpe min første skipakke. Jeg har stått på ski før, men er ganske dårlig på dette ennå (lurer på å ta et par timer med en instruktør etterhvert). 

Jeg vurderte å kjøpe denne pakken fra gsport http://www.gsport.no/produkt/5601301/head-shape-mx-alpinpakke-med-head-sx-10-binding men selgeren i butikken sa at denne passer dårlig til nybegynnere da de er altfor myke. Han foreslo at jeg skulle kjøpe en annen pakke som vær dobbelt så dyr. Pris er en viktig parameter for meg og jeg selv har ingen kunnskap om ski og kan derfor ikke vite om det selgeren sier er et vanlig salgtriks eller et godt råd jeg bør høre på. Spesielt forvirrende blir det da det jeg fikk høre i butikken var det motsatte av det som står i beskrivelsen på nettsiden.

 

Så jeg lurte på å spørre om det er noen her som har litt mer erfaring og/eller innsikt og kan komme med en anbefaling.

 

På forhånd takk for hjelpen!

 

Mvh

Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selgere som vil selge deg en dobbelt så dyr pakke, bør du alltid være skeptisk til.

Selv om de kan være fornuftige - av og til..

 

Uten å være ekspert, høres det for meg ut som at du ikke trenger den dyreste pakken.

Årsak: du er nybegynner, og på ditt nivå er det ikke skien som er begrensende, det er dine tekniske ferdigheter.

 

Her tar jeg for gitt at den billigste pakken er ganske gode gode ski.

1499,- er billig, men med marginen på ski kan du få gode ski for den prisen.

Jeg vil tro Head lager mer enn bra nok ski her for en nybegynner, og "lettkjørt" er viktigere enn fartsstabilitet (for deg som er nybegynner).

Du skal stå hardt og fort før du presser skien så mye at den begynner å gi seg.

 

Legg ut forespørselen din på friflyt.no, der er det mye kunnskap og erfaring.

kanskje du kan få noen konkrete tips om skimodeller, så kan du lete opp dem i butikken (til en god pris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg tenker på å kjøpe min første skipakke. Jeg har stått på ski før, men er ganske dårlig på dette ennå (lurer på å ta et par timer med en instruktør etterhvert). 

Jeg vurderte å kjøpe denne pakken fra gsport http://www.gsport.no/produkt/5601301/head-shape-mx-alpinpakke-med-head-sx-10-binding men selgeren i butikken sa at denne passer dårlig til nybegynnere da de er altfor myke.

Hårdare skidor är i regel inte bättre till nybörjare. Som nybörjare behöver man något som lätt att svänga med och som är rejält dämpade.

Du skall troligen inte köra i spreicllt branta och hårda pister. Inte snabbt heller. När du blir mer van och börjar söka dig till branta backar kommer du att behöva hårdare skidor. Men då har du övat mer och kommer att kunna köra dessa bra också.

 

Jag tror dessa är bra att börja med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.