Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulk på Jostedalsbreen


hsli

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg skal gå Jostedalsbreen på langs 1ste mai helga i år. Skal gå ruta frå Fåbergstølen og nedgang Fjærland. Vurderer å ta med meg pariserpulken. Planen er å gå med ryggsekk og feste pulken på ein eller anna måte og konventere sekken+ sambuaren sin sekk til pulken når det byrjar å flata ut, for så å konventere over til sekk igjen vedankomst Flatbrehytta i sør. Er det nokon på forumet som har prøvd dette? Takknamlig for råd og tips ang dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg så en gang en tulling med en gul pariser på sekken gå inn Fåbergstølsbreen @knadne...

Nei spøk til side, har hatt flere med på "Josten" som har hatt med pulk (en pulk) og delt på å dra den. Ser ut til å fungerer helt ok. Selv vekt-optimerer jeg heller sekken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag. Ein parispulk med taudrag veg 2,5 kg omlag, og kan fint stroppast på sekk i brattene om nødvendig. Evt rigg deg med bremsestau for bratt nedover. Er du komfortabel med sekkebæring er det kanskje like greit å bruke det. Har du problem med litt tung sekk over tid er det greit å bruke pulk. Altså, som eg sa: smak og behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, det er som du seier, smak og behag. Kan vera godt å få belastninga meir på hoftene då eg gjerne vert trøytt i eine skuldra når eg har tung sekk og går på ski samstundes. Då kan det like gjerne vera ok med litt pes på starten og slutten på turen med å stroppa fast pulken på sekken og ha det komfortabelt på breplatået. Planlegg ogso same sleng Folgefonna på langs etter Jostedalsbreen, startar på den ein dag etter Josten, men då blir det med sekk og overnatting på hytter undervegs:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulk egner seg vel best på lite kuperte steder? Skulle på skitur i Rondane en påske, men planen måtte endres da en av deltakerne drasset på en pulk som bare skled sidelengst i skråliene. Det ble tur sørover mellom selvbetjeningshytter i stedet, Furusjøen, Rondvassbu, Eldåbu, Jammerdalsbu og én til jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angriper? Hvis kvistingen går i skråli langs med et fjell er det der man går. Dvs at vi valgte en helt annen tur da det ble for krevende med skrågåingen. Til slutt lå det vel bare soveposer og liggeunderlag i pulken mens resten ble fordelt på sekkene til de andre i følget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått masse med barnepulk, men det har stort sett vært i preparerte løyper i mindre krevende fjellområder. Pulk er absolutt tingen om man skal ha med mye og tung last.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrågåing på hardt underlag er kva eg likar minst med pulk. Då sklir pulken og veltar ved den minste ujevnheit som kan bremse skliinga. Men kvar kvistinga går, bryr eg meg mindre om når eg har alt eg treng i pulken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversering med pulk med taudrag løyser eg med som før nemnd lasting av pulk og med heimelaga regulærbare styrefinner av aluminiumsplater bakarst som eg feller ned..Det fungerer fint, gått mange fine turar i kupert terreng slik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei!

Vi skal gå samme tur som deg på samme tidspunkt. I fjor gikk vi fra Fåbergstølen i begynnelsen av juni og brukte 9 timer gjennom krattskaugen med skiene på ryggen før vi nådde brekanten. Jeg hadde da tatt med meg både pulk og sekk i bilen. Da jeg så at det overhodet ikke var snø la jeg raskt igjen pulken, det er jeg glad for!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem jo nett an på ruta du skal gå, og ikkje minst kven du går med. Tidsskjema, målsettingar, turfølgje og skidugleikar avgjer jo kor mykje ein treng ta med seg, kor lenge ein er på tur, og kva ein kan greie seg med.

 

Har du eit transportbrett med taudrag er det snerte å stroppe på sekken der sekk er meir eigna. Eg gjorde det i fjor, på ein tur frå Grotli til Fjærland. Då var me tre med transportbrett (Paris) som gjekk saman, og rute og dagsplanar var lagt opp etter ønske om å kunne gå med pulk.

 

I år skal eg over i alle fall ein, kanskje to gonger. Den eine gongen Loen rundt, start med Tindefjellsryggen frå Skålatårnet. Då skal eg gå med sekk. Dette pga terrenget, og pga at eg skal gå saman med ein som greier seg med lite. Det gjer også eg, hvilket gjer det kurrant å fyke avgårde "Light and fast" med sekk.

 

Den andre gongen blir evt Erdal/Fjærland. Då vel eg også sekk sjølv om pulk vil kunne funke, dette fordi dei andre eg evt skal gå med går med sekk. Framdrift og gangmønster blir ofte ulikt dersom val av feste (langfell, kappa langfell, kortfell, smurning) og val av sekk/pulk er ulikt, og for å ha  best mogleg gruppedynamikk synes eg det er greit å gå med det samme som resten av gruppa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tau var ikkje naudsynt på det partiet vi meinte det skulle vera bruk for det(Supphellebreen). Me såg antydningar til sprekkpartiet på hø kant nedover, men midt på breen var det uproblematisk og spor å gå etter + att det var god sikt. Dette kan sjølvsagt vera annleis i flatt lys og dårleg sikt, så vurdringar angåande det må gjerast. Snømengdene var store, låg snø heilt ned til havnivå i Fjærland til dømes, på breplatået låg det nok ganske mange meter, vanskelig å anslå, men tippar eit to sifra tal somme stader. Føret var upåklagelig:, tørt og fint. Var kaldt oppe på breplatået, hadde ned i -20 eine natta. Fantastisk tur og storslagen natur. Gled dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er store mengder snø i år, meir enn i fjor, både på Jostedalsbreen og kringliggande brear. Eg var på Snønipa på Myklebustbreen tidlegare i veka, og det er berre dei partia med dei største sprekkene som så vidt har byrja melde seg synlege (typisk der du aldri ville gått uansett). Frå Myklebustbreen ser ein rett over på delar av Jostedalsbreen, og fleire av dei bratte brefalla var framleis kvite og fine.

 

Stormen Tysdag ettermiddag/kveld gav adskillige plussgrader (omlag 10 på 1700-1800 moh. Yr rapporterar om 14,7 varme på værstasjon nærast Supphellebreen same dag). Onsdag vart det betre ver og det har utetter veka vorte kaldare att. Snøen var i ferd med å sette seg på Onsdag føremiddag når me gjekk utatt, i alle fall i høgda. Om dette har holdt fram vil eg tru at mykje av snøen oppå der er nokså solid.

Utan at eg på noko vis tilrår å legge att tauet heime :)

 

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.