Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt for hardt værforhold vinterstid.


Steven

Anbefalte innlegg

Annonse

Fordelen med High camp er at du slår opp hele teltet i en manøver. Ergo mindre knot og pes hvis man feks. slår opp teltet i sterk vind. Har selv ligget i sterk storm med HC uten at stanga du er redd for gjorde annet enn å bøye seg litt. Skal sies at jeg lå på et svært dumt sted, i et søkk som fungerte som en vindtunnel så det kan ikke stanga lastes for. Dette er 4 år siden, bruker samme stanga fortsatt uten problemer. I kuling merker du ikke vinden før du går ut av teltet. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha et stort telt: Hilleberg Saitaris.

Det har stort fortelt, er du lei av å krabbe ut av telt, kan du reise deg "opp og ut" i om du åpner den buede inngangen i toppen. Siden det er toppåpning (i tillegg til vanlig) kan du også la det være igjen en "terskel" så du kan legge snø rundt absolutt hele teltet.

To innganger og god plass.

post-13618-0-40200500-1420839390_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt videre research og diskusjon blei eg anbefalt dette teltet for mine turer. Tuneltelt er ikke min favoritt, men dette fikk eg faktisk trua på med mange gode løsninger og praktiske funksjoner. I alt fra pakking til å forsterkes og tiden d tar å sette opp. Ska gji tilbakemelding om teltet så snart eg har fått såtte teltet på en liten prøve i hardt Vær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.