Gå til innhold
  • Bli medlem

Bakdel NNN binding løsner, dårlig lim?


GuttPåTur

Anbefalte innlegg

Har kjøpt flotte Madshus ski til barna hos Gresvig Alnabru. Det eneste problemet er at den bakerste delen på NNN bindingen ramler av. Dette har skjedd 3 ganger totalt. Vi er litt skuffet da skia ikke akkurat var rimelige... Det er som sagt den bakerste delen på bindingen som løsner. Den er limt på skia uten noen form for skruefeste. Gresvig har limt opp skia hver gang uten noen diskusjon og beklaget det så meget, takk for det i det minste. De sier også at dette er et generellt problem med alle disse typer bindinger. Dette hadde jeg nesten ikke trodd skulle være et generellt problem som ikke kunne vært løst, men men.

Noen som har noen tips? Bruker Gresvig feilt lim??? Jeg ville kanskje trodd det ble bedre feste dersom de hadde rubbet opp underlaget på skia med sandpapir eller vinkelsliper?

Jeg er litt redd for at dette skal skje når vi er på langtur over flere døgn på fjellet og ønsker å unngå dette i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Jeg hørte med G-Sport om dette. Der ble jeg litt forvirret, selgeren påstod at han aldri selger ski med denne type binding for det mente han var for dårlig??? Skia ble jo kjøpt for 2 månder siden hos dem... Så forstod jeg etterhvert at han personlig ikke selger denne typen binding, MEN at kollegaen hans gjerne gjorde det. Dette er mao personavhengig, tro det eller ei. Det er altså viktig at vi som kjøper NNN bindinger sjekker opp på forhånd hvilken type som duger og KREVER den riktige typen før betaler i kassa.

Så hvilken type det er som duger :) Her får andre hjelpe til med å bidra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte med G-Sport om dette. Der ble jeg litt forvirret, selgeren påstod at han aldri selger ski med denne type binding for det mente han var for dårlig??? Skia ble jo kjøpt for 2 månder siden hos dem... Så forstod jeg etterhvert at han personlig ikke selger denne typen binding, MEN at kollegaen hans gjerne gjorde det. Dette er mao personavhengig, tro det eller ei. Det er altså viktig at vi som kjøper NNN bindinger sjekker opp på forhånd hvilken type som duger og KREVER den riktige typen før betaler i kassa.

Så hvilken type det er som duger :) Her får andre hjelpe til med å bidra:

Pussige greier...hvilken binding var dette? Jobber selv deltid på sportsbutikk og skrur mye ski. Den rottefella Jr. bindingen (NNN Dino) vi selger er meget lik den manuelle for voksne (NNN touring manuell). Der har hældelen av bindingen, som skyves inn og ut av fremre del for å tilpasse skostørrelsen, en egen skrue. Det skal både borres og limes før skruen settes her...Hvilken ski var det?

Denne bindingen selger vi:

http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=7427

Her er det en skru på hældelen under klistremerket bak! 3 skruer på fremre del av bindingen...

Jeg jobber forøvrig på MX-sport...

Absolutt kritikkverdig! Høres ut som en idiotisk løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skia er av typen Madshus Hypersonic og bindingene var fra Fisher NNN med Fisher sko (Fisher har som kjent sin egen avart av NNN, husker ikke navnet på den men du skjønner sikkert hvem type det er).

Men dette skjedde altså også med fjorårets ski som vi kjøpte til vår sønn. Den fremste delen er skrudd fast, ja. Bra! Men altså ikke den bakerste, den er bare limt fast. Bra at du er enig om at løsningen er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tro det eller ei, nå løsnet jammen bindingen for tredje gang. Går det virkelig an 8):P:D

G-Sport Alnabru har skiftet bindingen med en annen Rottefella type hvor også den bakerste delen er skrudd fast.

Ulempen er at de måtte borre nye hull i skia :( Dette kan muligens påvirke spennet på skia.

Håper inderlig at dette holder ellers sprekker ballongen snart.... Meeeget dårlig reklame for Rottefella spør du meg.

PS! Dersom andre sliter med dette; G-Sport mente de kanskje hadde borret for lite hull til bindingen underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skia er av typen Madshus Hypersonic og bindingene var fra Fisher NNN med Fisher sko (Fisher har som kjent sin egen avart av NNN, husker ikke navnet på den men du skjønner sikkert hvem type det er).

Håper inderlig at dette holder ellers sprekker ballongen snart.... Meeeget dårlig reklame for Rottefella spør du meg.

Hvordan er det dårlig reklame for Rottefella, hvis bindingene er fra Fischer?

Hvis det i tillegg dreier seg om det konkurrerende SNS-systemet (fra Salomon) så ser jeg ikke helt hvordan Rottefella kan lastes. :wink:

Fischer har vel forøvrig gått vekk fra SNS og over til å samarbeide med Rottefella.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager forvirringen. Jeg har 2 gutter, den ene har Madshus ski med Fisher bindinger, den andre Madshus ski med Rottefella bnding.

Rottefella bindingen har løsnet 3 ganger. Fisher bindinga er vare 2 måneder gamle men har 'bare' løsnet 1 gang.

Felles for begge ski parrene er at de altså har bakre del av bindinga limt fast, ikke fastskrudd.

Anbefaler alle kjøpere og leverandører å gå bort fra lime-dritten!!! Det må være noe av det værste produktet jeg noen gang har kjøpt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterer mellom 20 og 40 par med rottefella NNN bindinger i uka. ALLE rottefella NNN bindinger har skrue på bakre delen. Samme har Salomon SNS. Hvis det er den gamle 75mm dritten av ukjent merke derimot stemmer det at hældingsen kun limes (hvis han som monterer ikke gidder å slå inn de to altfor små spikrene som følger med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterer mellom 20 og 40 par med rottefella NNN bindinger i uka. ALLE rottefella NNN bindinger har skrue på bakre delen.

Hvis jeg ikke tar helt feil så er hælstøene på både NNN Racing Classic og Touring 1 Retro uten skrue, der du har den klassiske "plasttappen" som limes i hullet i skien.

Løsningen på hælstø som løsner er å benytte en tynn ,sterk og fleksibel dobbelsidig teip (gjerne teppeteip) som du klipper til. To 5-6 cm remser, en på hver side av "plastappen" gjør susen. Hælstøene kom ferdig med slik teip tidligere, men jeg mener å huske at Rottefella de senere årene er gått bort ifra det?

Dersom du fikser dette på egenhånd så husk å ha trelim i hullet i skien itillegg, ellers risikerer du vanninntregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil så er hælstøene på både NNN Racing Classic og Touring 1 Retro uten skrue, der du har den klassiske "plasttappen" som limes i hullet i skien.

Løsningen på hælstø som løsner er å benytte en tynn ,sterk og fleksibel dobbelsidig teip (gjerne teppeteip) som du klipper til. To 5-6 cm remser, en på hver side av "plastappen" gjør susen. Hælstøene kom ferdig med slik teip tidligere, men jeg mener å huske at Rottefella de senere årene er gått bort ifra det?

Dersom du fikser dette på egenhånd så husk å ha trelim i hullet i skien itillegg, ellers risikerer du vanninntregning.

NNN Racing classic har skrue i hældelen...Touring 1 Retro kjenner jeg ikke til. Den "vanlige" som selges nå heter touring 3 har skrue i hældelen. Alle andre av rottefella og...Eneste jeg kommer på som ikke har er 75 mm barnebinding. Den har små spiker istedet...

Er nok Fischer NNN bindinga som er syndebukken i dette tilfellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NNN Racing classic har skrue i hældelen...Touring 1 Retro kjenner jeg ikke til. Den "vanlige" som selges nå heter touring 3 har skrue i hældelen. Alle andre av rottefella og...Eneste jeg kommer på som ikke har er 75 mm barnebinding. Den har små spiker istedet...

Er nok Fischer NNN bindinga som er syndebukken i dette tilfellet...

Rottefella Racing Classic R3 og R4 har skrue i hælstykket.

Rottefella Racing Classic R2 (samt Touring Retro T1/T2) har vel fortsatt klassisk hælstykke uten skrue, jmf siste produktkatalog.

Uansett, så forresten at Rottefella selger dobbelsidig teip i "løs vekt", dvs ferdig formede teipbiter til nevnte hælstykker...så din lokale Rottefellapusher skulle kunne skaffe dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisher bindingen har tape på den bakre delen, ja. Men den løsnet også en gang??? Anbefales ikke.

Rottefella bindingen har plasttappen, men den har altså løsnet 3 ganger. Anbefales ikke.

Uansett, den nye Rottefella bindingen holder ennå mål og der er den bakre delen SKRUDD fast. Min anbefaling er altså å satse på dette konseptet istedet, ikke tape og plasttapp. Det som også er positivt med denne bindingen er at det er en kombinert auto/manuell binding slik at du har større fleksibilitet dersom den fryser fast.

Så folkens, unngå problemer og irritasjon, sett krav til selgeren om hvilken type binding du skal ha, utstyret koster flesk og da er det riktig å stille krav til dem. Ellers gir de deg det som er enklest og billigst for dem. Det er helt riktig at de får tilbakemelding på dette fra flere og at de tar denne tilbakemeldingen tilbake til leverandøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.