Gå til innhold
Karlsen88

Enkel men samtidig lærerik tur ?

Anbefalte innlegg

Hei! Mange gode råd i denne tråden. Jeg vil anbefale at du setter opp en læringsplan for deg selv, der du også setter milepæler og går systematisk til verks. Sett opp en plan som omhandler emner som du vil lære mer om, eller oppøve ferdigheter i f.eks bekledning, navigasjon, mat, overnatting og hva som skal til av utstyr. Jeg pleier å definere noen mål og så gjør jeg det som trengs av trening for å nå dette målet, når jeg har nådd målet er det overlæring som må til, dette for at jeg skal f. eks kunne fyre primusen min selv om det er mørkt og jeg er sulten, sliten, kald og hodet ikke er med. Systemene dine (utstyr) og rutiner, eller sett av ferdigheter må være godt innarbeidet, slik at du ikke setter deg i en potensielt ukomfortabel (eller farlig) situasjon. Flotte opplevelser får en overalt i Norge, de fineste gjerne i nærområdet, så min anbefaling er å bruke nærområdet, bli kjent med det og seg selv for senere å utvide "territoriet" sitt. Jeg har liten haug ca 3. km hjemmefra som jeg besøker hele året, mange flotte opplevelser der! Ellers er det helt ok å gå alene, jeg opplever det som tryggest, faktisk. Dessuten går en gjerne stillere og får oppleve mer. Når det gjelder utstyr har min filosofi vært å kjøpe billig og enkelt først, for så å oppgradere når ferdighetene, behovene og tryggheten på seg selv øker. En trenger ikke så mye utstyr egentlig, legg turen opp etter det du har og sørg for å holde deg varm og tørr, noe som er bedre enn vår og kald!

God tur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.