Gå til innhold
  • Bli medlem

Ingress, noen?


Ullsokk

Anbefalte innlegg

Jeg liker å være på tur. Friluftsliv og ski og telt og sånn. Og så har jeg en hemmelig liten del som digger dataspill, som blir veldig forsømt av alt annet IRL. Kom om over denne linken i dag: http://artikkel.ut.no/mobilappen-som-far-deg-ut-1.12094130 

har aldri hørt om spillet før, aner ikke hva det er, og spør derfor her: spiller dere Ingress? Fortell fortell! :D

 

https://www.ingress.com/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiller det ikke selv, men har noen kolleager og venner som er VELDIG hekta. Da jeg så hvor hekta de var besluttet jeg at det er likegreit å ikke starte med dette selv, for da bruker det opp altfor mye av tiden min :)

 

Kort fortalt så er det et "spill" med mobiltelefonen som får deg til å reise veldig mye rundt, men ikke nødvendigvis i naturen... Som spiller er man med på et av to lag, de grønne eller de blå, og grønne og blå er erkefiender. Cluet er å "kapre" områder tror jeg, og det gjør man ved å ta "noder" og en node kan kapres ved at man oppsøker den rent fysisk (ved hjelp av GPSen i telefonen) og klikker hektisk på telefonen. Og så når man har tatt nok noder så får man tatt et område. Eller noe sånt :)

 

Mitt tips etter å sett andre bli hekta: styr unna hvis du allerede nå har for lite fritid ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg faktisk aldri trodd @Ullsokk :D

 

Huhm...nei, godt skjult side. :blush:    Helt siden første D&D med terninger og Ataris spede begynnelse med "Kings Quest"...Hoho, det var tider. Det hender jeg hilser på Link når influensaen kommer, men bortsett fra det er det nada spilling, gitt.

 

Takker for advarsler. Kommer nok til å teste ut Ingress på tur med bikkja, må finne ut hva det er. Prøvde geocaching og med fenget ikke nok til å fortsette. Tviler på at dere ser meg hamre på mobilen halvveis i skjul bak et tre på FF-treff fremover.  ^_^    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huhm...nei, godt skjult side. :blush:    Helt siden første D&D med terninger og Ataris spede begynnelse med "Kings Quest"...Hoho, det var tider. Det hender jeg hilser på Link når influensaen kommer, men bortsett fra det er det nada spilling, gitt.

Så du kan alle låtene på Ocarinaen? :D God stemning! ;)

Når det kommer til diePhone fra Crapple på tur, så sier det seg selv at det er no go. Jeg har gitt den opp helt!

Gikk greit i helgen når jeg varmet den opp på whisperliten, men det blir litt drøyt :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tronn:  Ocarina, ja.  :whistle:

 

Har nå testet det ut et par ganger. Jeg må si jeg ble imponert. Geocaching gone social - og mye mer spennende! Her har man mulighet til å vandre rundt og lage portaler som andre skal besøke. Det er selvfølgelig flest portaler i tettbygde strøk, men det oppfordres til å også lage portaler som man må gå et stykke til.  :thumbsup: Jeg ser mange deltagere har fått mange km på beina. Portalene legges oftest til historiske steder eller plasser/statuer/andre (menneskeskapte) steder det er verdt å besøke. Kan tenke meg man kan gjøre like mye moro her på tur i skauen som i byen kan bli veldig mye gåing ut av det. Artig påfunn, bra oppsett. Får ståkarakter herfra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

@tronn:  Ocarina, ja.  :whistle:

 

Har nå testet det ut et par ganger. Jeg må si jeg ble imponert. Geocaching gone social - og mye mer spennende! Her har man mulighet til å vandre rundt og lage portaler som andre skal besøke. Det er selvfølgelig flest portaler i tettbygde strøk, men det oppfordres til å også lage portaler som man må gå et stykke til.  :thumbsup: Jeg ser mange deltagere har fått mange km på beina. Portalene legges oftest til historiske steder eller plasser/statuer/andre (menneskeskapte) steder det er verdt å besøke. Kan tenke meg man kan gjøre like mye moro her på tur i skauen som i byen kan bli veldig mye gåing ut av det. Artig påfunn, bra oppsett. Får ståkarakter herfra. 

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant ut jeg skulle teste dette når jeg leste artikkelen på ut.no

 

Som alt annet som er basert på spill så kan man bli hekta, og vet av flere som har blitt litt for hekta. 

Jeg derimot liker å holde på med spillet når jeg er ute med bikkja. Sørger bare for at jeg går litt lengre, og ser ting jeg ellers aldri ville ha sett eller oppsøkt. 

Trenger heller ikke å gå med mobilen klistra til trynet, ender heller opp med å se etter nye potensielle portaler. 

Bikkja er nok også fornøyd :)

Fin måte å bli kjent i byen på. 

 

Det er så klart mest portaler i sentrale strøk, men det er også sikkert fordi de fleste som spiller dette sjelden beveger seg utenfor asfalten. 

Det fine er jo at spillerne selv kan legge inn portaler, så portaler utenfor allfarvei kan lages. 

Jeg vet også at mange "sofagriser" har kommet seg ut og på beina ved hjelp av dette spillet, og flere som sitter mye alene har fått ett litt mer sosialt liv. 

Fint at de som spiller mye inne, kan finne alternativer ute som også sørger for at de holder seg i form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har installert app'en, men glemmer at jeg har den, så har ikke tatt en eneste node enda. Er uansett ikke mye ute og går for tiden. Tviler på at det er så mange noder å kapre inne på treningssenteret der jeg prøver å få skikk på kneet mitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har installert app'en, men glemmer at jeg har den, så har ikke tatt en eneste node enda. Er uansett ikke mye ute og går for tiden. Tviler på at det er så mange noder å kapre inne på treningssenteret der jeg prøver å få skikk på kneet mitt.

Du kan jo lage noen der inne selv? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dårlig kne kan du sykle. Det liker knærne mine:)

 

Mine liker ikke det heller. Hvertfall må det være svært lite motstand og ikke så mye stående sykling. Ellipsemaskin er heller ikke smertefritt, men jeg trener... både styrke, litt sykkel og ellipse. Nytter ikke å sitte i sofa'n. Da blir man hvertfall hakke gal. 

 

Men tenker at denne avsporingen fra trådens egentlige tema stopper her :-) 

Endret av Amelie00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.