Gå til innhold
Tor Magnus

Januar (30. jan - 1. feb)

Det er 1306 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Januar er vanskelig. Jeg synes vi skal ta det på sparket helt til vi eventuelt ser at det blir sikre snøforhold. Blir det jævlig kaldt, kan vi ta sikte på en hyttetur da jeg ikke har pose til slikt. Er vel flere av oss som ikke har utstyr til veldig kald overnatting?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du snakker om jeg @tronn... :)

Jeg kan evt sjekke med min langt bedre halvdel om jeg kan stikke av en langhelg mot slutten av januar og ta med hele gjengen opp til hytta i Rondane? Så kan vi foreksempel besøke Sukkertoppen og Geiteryggen når den er snødekt? Evt, ta en dagstur til Rondvassbu?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du turt og lufte Rondaneideen for Lande?

Hva med @Skjult lenke - logg inn for å se den og @Skjult lenke - logg inn for å se den? Har dere lest dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tittei 

Bra plan, har lyst på en tur til Rondane, men desverre reiser jeg ut på jobb den ~14.januar og kommer ikke hjem før den ~28.januar.

Skal i dåp oppe i det hellige land, helgen før jeg reiser ut på jobb.

En annen ting som er uheldig er at det er satt krav til at sjøfolk må ha kunnskap for å beholde sertifikatene sine, go figure... :logik: 

så jeg har 4 til 5 ukes-kurs som må tas det neste året.

Har booket de fleste kursene i de to første friturene Januar-April., så dermed blir det nok litt vanskelig til å finne tid til turer i denne perioden for min del.

Så dere får bare sette datoer, og så får jeg se om det passer med jobbschedulen min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er som kjent i EU frem til 14. januar, men er med på alt etter det. Tror jeg......vI har ikke definert forholdet, men det er mulig hun ikke vil at jeg reiser til fjells første helga etter jeg kommer hjem. Men det er jo en hel måned til - kan jo hende jeg er single igjen by then....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftedato er 28.januar så det skal egentlig gå.

Men det som er litt usikkert er om skiftet faktisk skjer den datoen... Kjenner ikke skipperen på den nye båten så vet ikke hvor strengt han praktiserer crewchange til rett tid.

Skal sjekke opp om det lar seg gjøre.

Har ikke snakket med madamen enda, men jeg har bil og takstativ for ski (4 par tror jeg det var) som jeg tror det skal la seg gjøre å få låne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg snakket med madamen, forelagt planen som er i gjære og også lagt forløpig beslag på bilen for denne helgen.

Usikkerhetsmomentet her er som nevnt om crewchanget tar plass til rett tid, eller om det plutselig blir forsinket. Det er vanskelig å si på forhånd siden man ikke vet hvor båten er når det er tid for crewchange. Vanligvis kommer man seg i land tirs-tors, der man eventuelt overnatter og flyr hjem neste morgen

Så i utgangspunktet er jeg med, og så håper jeg litt på at det hadde gått an å lagt opp til en liten backup løsning om jeg ikke kommer meg hjem før avreise til Rondane starter.

Hva tycks ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker at det nok er best om jeg forsøker å få frigjort bilen vår for turen. Ikke for å disse bilen til Thomas, men komforten er nok en smule høyere, og da blir vi ikke avhengig av at Emil er tilbake. Det er god plass til alle 4, pluss ski og bagger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker at det nok er best om jeg forsøker å få frigjort bilen vår for turen. Ikke for å disse bilen til Thomas, men komforten er nok en smule høyere, og da blir vi ikke avhengig av at Emil er tilbake. Det er god plass til alle 4, pluss ski og bagger.

Du har misforstått Tor Magnus, det er nå du virkelig må disse bilen til Thomas. Du må faktisk smøre så tykt på at madamen din ber deg på sine knær om at du skal ta bilen deres fremfor å kjøre i Colten til Thomas ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.