Gå til innhold
  • Bli medlem

Coleman ren propan til vinteren.


jimmiT

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøptmeg coleman single burner og coleman 100% ren propan fra xxl. Hadde propan boksene i fryseren i tre dager og putta den på brenneren og den funka som fy!

Dette er jo helt genialt om vinteren!!!! Tror jeg!!!!!..???

Eller er det noen som har peiling, erfaring med dette og vet om noen ulemper?

Kjett. Å sitte langt innpå vidda med kalde pølser.

Og JJAAAA jeg vet det går an å bruke bensin, sprit, etc men jeg bare digger gass.

post-8785-0-01028400-1416602459.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulempa med gass er at boksen vert kaldare ved bruk, og trykket er direkte avhengig av temperaturen på boksen. Effekten vil altså avta under bruk, og dette merkast best med lite gass att på boksen. Du får nok varma pølsene dine, men dersom du har tenkt å fyre i teltet, kan du få ein kjedeleg overrasking, kanskje også medan du smeltar snø. Og jo kaldare det er, jo raskare vil gassen misste effekten. Men så lenge du kjenner til begrensinga, og tar hensyn til det, vil du nok få det til å fungere. Eg har ingen forståing for kvifor du vil deg så vondt, men så diggar eg ikkje gass heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det står jo at ren propan skal være greit ned mot 30 minus.

Og hvis den da fungerer i ca 15 minus er jeg jo fornøyd jeg.

Dessuten er koketoppen såppas stor at evt redningshelikopter ikke vil ha store problemer med å få landet.!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men det står jo at ren propan skal være greit ned mot 30 minus.

Og hvis den da fungerer i ca 15 minus er jeg jo fornøyd jeg.

 

Sjølv om det er -15°C når du startar, tar det ikkje lang tid på full effekt før gassboksen er på full fart mot -30. Så lenge du ikkje har forstått korleis gass fungerer, vil du få kjedelege overraskingar. Og når du har forstått dette, diggar du ikkje gass lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.