Gå til innhold
  • Bli medlem

En dritt(dyr)uke!


eborge

Anbefalte innlegg

En stusselig uke på utstyrsfronten!

Først klarte jeg å brekke samekniven min, mens jeg sto å kappa til noen småraier til guttungen!

Trodde den skulle tåle mer enn som så!!!?

Og bare to dager etter klarer jeg å brekke ene delen av nebbet på leathermanen mens jeg skulle bøye ut en spiker!

Skal ikke bruke noe som helst utstyr før neste uke er godt i gang!!!

post-8771-0-74948800-1415960933_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir som @tronn sier, Leatherman har 25-års garanti for sånt noe. Jeg regner med at du får en ny uten diskusjon.

 

Det var jo en pen samekniv. Lime og henge på veggen? Hvis du ellers likte den, så ser det ut som om du kan være i markedet for en ESEE 6... http://www.bladehq.com/item--ESEE-Knives-ESEE-6P-B-Knife-w-Black--10383. Meget mulig at den brekker hvis du hugger gran i -40', men småraier burde gå greit.

 

 

Er nok best å holde senga over helgen, ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leatherman får du fikset gratis der du kjøpte den.

Samekniven er jeg usikker på, men du kan i grunn ikke forvente annet av en kniv som ikke er fulltang.

Hmm... Må sjekke opp i det! Hadde jo vert kanon:)

Blir som @tronn sier, Leatherman har 25-års garanti for sånt noe. Jeg regner med at du får en ny uten diskusjon.

 

Det var jo en pen samekniv. Lime og henge på veggen? Hvis du ellers likte den, så ser det ut som om du kan være i markedet for en ESEE 6... http://www.bladehq.com/item--ESEE-Knives-ESEE-6P-B-Knife-w-Black--10383. Meget mulig at den brekker hvis du hugger gran i -40', men småraier burde gå greit.

 

 

Er nok best å holde senga over helgen, ja :)

Ja fornøyd med den så lang, men har vert forbehold å gjøre opp fangst på turene og smågreier!

Har en cold steel recon scout til grovarbeid, den har tålt det meste så langt:)

Har altid ønsket meg fallkniven f1, noen synspunkter på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har altid ønsket meg fallkniven f1, noen synspunkter på den?

 

Aldri hørt et vondt ord om Fällkniven - bortsett fra prisen. Men du får hva du betaler for. F1 tror jeg at jeg har brukt og slipt en gang, så... god i hånda, tålmodighetsprøve å slipe, men så holder eggen seg tilsvarende lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stusselig uke på utstyrsfronten!

Først klarte jeg å brekke samekniven min, mens jeg sto å kappa til noen småraier til guttungen!

Trodde den skulle tåle mer enn som så!!!?

Og bare to dager etter klarer jeg å brekke ene delen av nebbet på leathermanen mens jeg skulle bøye ut en spiker!

Skal ikke bruke noe som helst utstyr før neste uke er godt i gang!!!

attachicon.gifimage.jpg

 

 

Da da ene skruhjernet på min 10 år gamle leatherman Supertool II knakk, sendte jeg den inn til importøren. En uke senere lå det en flunkende ny Leatherman Supertool III i postkassen min :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakk det ene nebbet på Leatherman Waven min.

Dro innom importøren her i Oslo, de byttet da den ødelagte delen, + at de oppgraderte den til gjeldene versjon (waven hadde fått noen oppgraderinger siden jeg kjøpte min) og slipte opp alle bladene.

Alt mens jeg sto og ventet :)

Dette er snart 10 år siden, men de har jo fortsatt 25 år garantien, så det ordner seg nok med Leatherman.

Neste råd blir jo ganske ironisk gitt det jeg har skrevet ovenfor, men du får ta det som ett tegn at samekniven gikk til helvete... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjedelig det der, bra at det ordnet seg med leathermanen ihvertfall :) Opplevde noe lignende da jeg på en og samme dag (!) klarte å først brekke teltstangen, deretter spjære arctic beddingen min, for så å brekke pulkdraget :( En smule irritert akkurat da :P Heldigvis bare ting jeg får fikset selv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.