Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Isogaisa jakke


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen her som har den? Fornøyd/misfornøyd?

Vurderer å kjøpe den. Men er litt skeptisk til fargene, greie ikke helt å bestemme meg om jeg synes de er ok eller ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Takk for seriøse svar gutter! :!: Nå har det seg slik at dersom jeg først skal svi av 3500,- på en jakke så bør den både være bra og se noenlunde ok ut :lol:

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans har jo egentlig ganske teite 71gradernord-juggeljakker da..Men jeg skal holde kjeft nå :lol:

Jeg skal være enig i at Isogaisa jakkene ser ganske glorete ut. Håper ikke dette er uttrykk for en trend blant utstyrsprodusentene, det kan gi meg problemer etterhvert når det blir på tide å bytte ut turjakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Julie :!:

Klarte ikke å la være. Hadde vel ikke trava rundt i en "Barbie"-farget jakke i skauen jeg heller hvis den ikke hadde vært total overlegen alt annet på markedet.

Heldighvis så finnes det jo godt med jakker fra Arc`teryx og Norrøna som ikke ser så "Disco" ut.

Eirik :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøpte en Isogaisa jakke for ca 4 mnd siden og er generelt misfornøyd. Kan jo begynne med at jakken min ikke holdt tett i mer enn ca 1 mnd. Puste evnen er helt forferdelig!! gikk med den en hel dag og hadde den utpå soveposen om natten, allikevel var den ikke tørket! Var som å gå med et kaldt skall rundt seg. Dette skal være en toppmodell og Bergsans mest tekniske jakke kyss meg en viss plass! Hetten er noe for seg selv ikke har de messingtråd i den latterlig lille hetta. Dette fører til at en ikke vil kunne ha en skikkelig stor lue under. Hettas elendighet stopper ikke med dette men bare forsterkes av en liten men utrolig irriterende skygge som henger ned i ansiktet når du ikke har caps eller lignede på deg. Så min anbefaling er ikke tenkt på å legge ut 3500kr for en møkka jakke som ikke duger til annet enn turer på kjøpesenteret noe som produsentene sikkert hadde i tankene når de produserte dem i de mest glorete fargene jeg har sett. Legg heller ut 200 kr til å kjøp deg en Norrøna Trollveggen jakke og i min mening få en kjempe jakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår mest tekniske jakke!

Hetten er noe for seg selv ikke har de messingtråd i den latterlig lille hetta. Dette fører til at en ikke vil kunne ha en skikkelig stor lue under.

Ikke avstiving i bremmen og ikke plass til hjelm under hetten? Når jeg ser på bildet av jakken ser det ut som hetten har et "byjakkesnitt" også, en god fjelljakke bør vel ha en sammenhengende hette/krage som gir bedre beskyttelse for ansiktet. Og dette kaller de en teknisk jakke? Kanske de mener for ekstreme shoppingturer til kjøpesenteret...

Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ok, takk for svar. Har vel egentlig bestemt meg for å droppe den jakken. Har snust litt på Arc'teryx også, men de er litt vel stivt prisa :roll:

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis pris er ett tema, så kan jeg nevne at ifm Inga-Låmi, dameskirenn på Lillehammer i mars så har de veldig mange messetilbud. Stort sett 50% eller bedre. Kjøpte selv mamut extreme xcr jakke til 1000 kr (butikkpris 4500 kr) Da kan du jo slenge deg med på verdens største damerenn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Har vel egentlig bestemt meg for å droppe den jakken. Har snust litt på Arc'teryx også, men de er litt vel stivt prisa :roll:

Hei !

Du kan jo vurdere å bestille den fra USA.

Theta AR koster ca. 2900kr, inkludert UPS express frakt til Norge (leveringstid til Norge = 3-4 arbeidsdager).

Så må du betale 25% mva.

Totalt ca. 3600kr

Det er 1300kr rimeligere enn f.eks. Sportsnett.no

Butikken jeg vanligvis bestiller varer fra i USA, skriver ofte en litt lavere verdi (forsikringsverdi) på pakken.

Slipper derfor unna med mindre avgift til staten.

www.moosejaw.com

Bruk rabattkode "whale" ved utsjekk, så får du 15% avslag (medregnet i priseksemplet over).

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke helt på designet til den 71 grader nord jakka. Mulig den er bra, men tipper at den er retta mot kunder som bytter skalljakka pga mote. Når man bruker flere tusen på en jakke er det greit at den har et design som fortsatt er stuerent om et par år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AOL (eller "Me too!" for de uinvidde) :)

Hadde nettopp en lengre diskusjon med eieren av en lokal sportsbutikk.

Er på utkikk etter et egnet skallantrekk for skikjøring/toppturer, men er slett ikke interessert i å legge 7-8000 kr på bordet for moteplagg som jeg ser rundt meg i hopetall i kjøpesentre og ellers i byen. I tillegg er fargevalgene blitt så spesielle at klærne ser utdaterte ut etter (mindre enn) en sesong.

Tidligere kunne jeg stole på at Norrøna hadde kontinuitet i sine modeller, og fokuserte på det som er viktig på tur - ikke på mote. Men etter Bergans' massive salgssuksess etter sponsing av "71' nord" taper Norrøna mye penger og ser seg dessverre nødt til å dilte etter.

Kan vi takke "71' nord" og nordmenns generelle materielle overflod for at et tradisjonsrikt norsk selskap er i ferd med å miste grepet (om ikke sjelen)?

Når foreldre glatt legger ut 3-4000 kr for en skolejakka til 12-åringen "fordi den ser så kul ut og de brukte den på TV" er vi på ville veier!

Er det noen som har gode tips til skallklær (fortrinnsvis buks) som er godt egnet for toppturer/telemark. Er spesielt ute etter modeller som er litt romslige.

God kvalitet og service er også viktig! Er blitt vant med Norrønas geniale serviceavdeling så det skal litt til for å overbevise meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har gode tips til skallklær (fortrinnsvis buks) som er godt egnet for toppturer/telemark. Er spesielt ute etter modeller som er litt romslige.

Jeg har brukt ArcTeryx sin Theta AR jakke og Theta SK bukse i et par-tre år, og er veldig godt fornøyd. (Før disse hadde jeg Norønna storm jakke og bukse).

Disse er ikke kroppsnære modeller, men er normalt romslige med formsydde knær og albuer, noe som gir høy bevegelighet.

Jakken har også god lengde og går ned litt under rompa. (Ønsker du litt kortere jakke kan du vurdere ArcTeryx Beta AR).

Buksa har forsterkinger nede, snøskjørt i leggene og høyt liv.

Buksa dekker også godt opp på ryggen slik at du ikke får inn snø. Den øverste delen av baksiden er i stretch stoff.

Prisene i Norge kan være ganske stive, så du kan jo vurdere å kjøpe fra USA. (Se link litt i et tidligere innlegg).

pp806955176759_200.jpgpp806955206753_200.jpg

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

kjøpte denne jakka for en mnds tid siden, så jeg kan vel ikke helt skryte av levetiden, men bergans skal visstnok være ålreite å ha med å gjøre når det er feil på produktene deres.

har hatt et par dager i ordentlig vær, og den oppfører seg bra, helt vanntett (sålangt! skulle egentlig F bare mangle..)

, men som med alle andre jakker av samme slag, så blir du klam inni ved hard fysisk aktivitet.

men,sist jeg sjekket, så finnes det ingen vidunderløsninger som løser alle problemer.

synes løsninga med hetta er bra (hvertfall grei, her og, et kompromiss jeg kan leve med), bedre enn sånne HH rulle-inn-i-kragen hetter som aldri gjør jobben sin, og mer praktisk om enn dårligere enn permanent-på hetter, som man ikke får lagt ordentlig vekk fra hodet.

det er en form for oppstiving i bremmen, men ikke i hele hetta, men det er 3 strammesnorer på den, og jeg får den til og holde seg på plass uten messingtråd i kanten, så om det er nødvendig er vel en smaksak.

eneste er at 'halsen' kunne hatt en bedre snøreløsning, for den kjennes litt for stor ved sterk vind. (litt flisespikking, og absolutt ikke noe problem)

får kvalitetsfeeling fra glidelåser og borrelåser, sømmer etc, så jeg tror ikke det skal være noe problem.

fasongen på hele jakka er veldig likt sånn som jeg vil ha det, og er passe romslig uten å føles for stor.

jeg kjøpte faktisk en jakke til ca halvparten av det bilen min koster, og jeg synes ikke den er pen engang. fargene er utvilsomt grusomme, men det er bedre å være tørr og glorete, for du ser ikke kul ut når du er bløt alikevel :)

denne jakka har blitt hypa opp gjennom 71 grader nord, men tviler sterkt på at det hadde noe å si på kjøpet mitt. synes 71'N er litt tullete, og produktplassering er stusselig.

dro og kjøpte meg en jakke, ikke et image.

noen av grunnene til at jeg kjøpte denne jakka:

-passform

-garanti (bergans lover 5 år på produksjonsfeil o.l.)

-selgerns løfte om at jeg skulle få kona bikkja barna og bilen hans, pluss at som ikke var spikra fast i huset hans hvis jeg var misfornøyd.

men for all del, 3500 er mye for ei jakke, og bare fordi jeg er fornøyd betyr det ikke at du blir det. kan godt si at det er en god jakke, men til 3500 har du mye og velge imellom, og kan kanskje finne noe billigere du blir fornøyd med (og som attpåtil ikke ser ut som et tatersirkus).

Bottom line: Fornøyd. Ikke med prisen, men med jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva gjør dere om de fancy vanntette glidelåsene på Isogaisa-jakken (og på alle de andre jakkene som leveres uten stormklaff) ryker mitt i snøføyka langt inne på vinterfjellet?

Jakkene bør selges med halvannen meter sølvtape som standardutrustning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

da tømmer jeg lomma og teiper den igjen ja.

hva ellers? må jo nesten det med stormklaffen og, selv om det hjelper litt.

og skulle det skje, så betyr det ikke at du dør av den grunn, men at du får en god anledning til og hudflette han som jobber på sportssjappa..

dessuten så hvis den ryker får jeg bil,dame og bikkje, så jeg tar sjangsen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Merkelig at det skal være så stor forskjell hva folk mener om produktene?

Dermizak fungerer mye bedre enn Gore Tex for meg, puster bedre, bedre bevegelighet,

Hvorfor betale 4500 kr for Gore Tex når det finnes bedre altrnativ til under 3000?

Dessuten vinner Dermizak alle tester som jeg har sett.

Perr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glorete?? Når blei sort glorete?

Kjøpte en Isogaisa jakke for ca 4 mnd siden og er generelt misfornøyd. Kan jo begynne med at jakken min ikke holdt tett i mer enn ca 1 mnd. Puste evnen er helt forferdelig!! gikk med den en hel dag og hadde den utpå soveposen om natten, allikevel var den ikke tørket! Var som å gå med et kaldt skall rundt seg. Dette skal være en toppmodell og Bergsans mest tekniske jakke kyss meg en viss plass! Hetten er noe for seg selv ikke har de messingtråd i den latterlig lille hetta. Dette fører til at en ikke vil kunne ha en skikkelig stor lue under. Hettas elendighet stopper ikke med dette men bare forsterkes av en liten men utrolig irriterende skygge som henger ned i ansiktet når du ikke har caps eller lignede på deg. Så min anbefaling er ikke tenkt på å legge ut 3500kr for en møkka jakke som ikke duger til annet enn turer på kjøpesenteret noe som produsentene sikkert hadde i tankene når de produserte dem i de mest glorete fargene jeg har sett. Legg heller ut 200 kr til å kjøp deg en Norrøna Trollveggen jakke og i min mening få en kjempe jakke!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.