Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Dragonfly og matlaging


Tessatroll

Anbefalte innlegg

Annonse

Har hatt Dragonfly siden 2007 og synes den er knall på turer med litt avansert matlaging. Veldig presis og god flammejustering. Fungerer godt både på bensin og parafin/tennvæske.

Den har stabile og gode kjelestøtter og står stødig, takler godt litt store kjeler.

Som de fleste multifuelbrennere av denne typen bråker den noe på full fres, men men... Var skeptisk til hva pumpen i plast ville tåle av bruk, men den har ikke gitt meg noe problemer i det hele tatt.

Har ikke noe problemer med å anbefale denne!

Har blitt helt MSR frelst nå, har også en MSR XGK EX til turer der flammeregulering ikke er viktig og jeg har kjøpt kjelesett og stekepanne fra de - synes de har gjennomtenkte og kvalitetsmessige gode produkter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likhet med Kjellis, så har jeg også en Dragonfly + XGK brenner.

Begge brennerne er knall gode til hvert sitt bruk. Dragonfly brukes de gangene hvor jeg trenger mer kontroll på varmen, f.eks under steking. XGK brenneren er en ubestridt vinner under kalde ekspedisjoner, hvor snøsmelting og maks effekt er viktig.

 

Jeg har heller aldri opplevd noen problemer, hverken brenner eller pumpe.

Per dags dato vil jeg ikke vurdert noe annet, er generelt meget fornøyd med MSR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dragonfly bråker en del, men ellers har jeg bare gode erfaringer med min.

 

Er det noen som har ideer til praktisk oppbevaring under transport, så tar jeg gjerne i mot dette. Jeg pakker min for øyeblikket ned i en kasserolle, men føler at dette ikke er helt optimalt da det _kan_ komme bensinsøl i kasserollen.

 

Er på utkikk etter en smart og hard boks for vår, sommer og høstbruk, samt en eller annen plateløsning hvor både brenner og flaske kan settes fast + lokk til vinterbruk.

 

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har brukt Dragonfly en årrekke. Har fungert utmerket sommer og vinter. Pass på at du får et nyere eksemplar. Pumpa på de tidlige utgavene kunne være litt "kranglete". xGK er utmerket til snøsmelting og varming av vann, men ikke fullt så bra til finere kokkelering.

Mvh

Jens Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.