Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur og forkjølelse?


REJOHN

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kommet hjemme fra søndagens tur. Været var ikke helt på vår side, med regn og vind, men med god temperatur.

I går kveld hadde jeg sandpapir i halsen, litt feber, og kjente meg generelt dårlig. (Bare simulering, mente bestyrerinnen.)

Det måtte likevel bli en søndagstur. Jeg har ikke ofte merket noe negativt utslag av tur, selv med dårlig hals.

Når bør turen sløyfes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du holder deg tørr og varm og ikke har noe særlig feber er det helt greit å være ute.

jeg pleier dog droppe overnattingstur når det er kjølig og rått ute hvis jeg ikke er helt i form. Dagsturer uten for mye dlit er greit.

men du bør ta det roligere enn vanlig.

Dagens tur var mer våt enn den pleier å være, men turen gikk i et rolig tempo.

De gangene jeg tar ut, når jeg er småsyk, er det vanskelig å gi på, tempoet blir naturlig lavere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med dette selv. Hvis en er skikkelig dårlig, stikk til fastlegen og sjekk  CRP verdien. Det er bare et lite stikk i fingeren. så får du verdien etter noen minutter. CRP verdien gir informasjon om betennelse i kroppen. Gjelder selvfølgelig ikke alle, men hvis en har et immunsystem som "sliter" kan en sjekk være fornuftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening finnes det ett enkelt og konsist svar på spørsmålet ditt: Når du selv synes det (at turen skal sløyfes).

 

Og til Dag, du poster så mye herlig, men denne gang ber jeg deg lese mer enn overskriften, det har du tid til ;) Olsen har mye fornuftig på hjertet, også denne gang. Du må ikke hoppe bukk over journalistenes ønske om å vri noe til noe annet enn det virkelig er.

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormbergsjefen skulle for lengst hatt seg en stripe gaffa over munnen etter min mening. Jeg er nemlig hjemme på en sykedag i dag, kun få dager etter et møte der en kollega valgte å stille helt nedsyltet heller enn å holde seg hjemme. For all del, det er kos å ha tid til å lese på forumet, men jeg ville heller vært (frisk) på jobb.

Forøvrig, friskluft gjør som oftest underverker for meg. Jeg synes nesten alltid at formen stiger et lite hakk hvis jeg bare er frisk nok til å karre meg ut døra og inn i skogen/opp på fjellet/ut på havet. Tempo er ikke viktig på slike dager, friskluft og utetid i seg selv er medisin. Ihvertfall til en kommer seg hjem og kan begynne og kjenne på hva som evt måtte være galt.

 

Så - Tur bør ikke sløyfes før man selv føler at det er uaktuelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.