Gå til innhold
  • Bli medlem

Ski sko og fotposer fra forsvaret


Hawk!

Anbefalte innlegg

Tenker å skaffe meg fotposer fra forsvaret, og klippe til deler av et gammelt underlag som ekstra såle kombinert med med noen heftige ullsokker. Regner med dette vil funke bra til å trø rundt i leiren. Men om jeg vil bruke fotposene kombinert med Alfa Skarvet(str 45) hvilken str. på fotposene bør jeg gå for da. 45/46 eller 47/48. 

 

Noen som har peiling, har liten mulighet for å prøve de på forhånd, så tips mottas med takk. Ønsker å kunne komme relativt greit oppi de med skoene på uten å stresse livet av meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har slike fotposer. KLippet også til såler av en billig underlag.

Brukt de med både racingstøvler og fjellskistøvler. Jeg har vel Alfa Kikut gtx så vidt jeg husker.

Mine støvler er 46, valgte da fotposer i 47/48. Forsvarets poser har ikke noen stor åpning med stroping for å stamme rundt legg som enkelte andre fotposer.

Så med fjellstøvlene er det litt jobb å få de nedi, racingskoen er mer rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har hatt fotposar til bruk som leirtøfler i fleire år. Og mitt valg har vore å ha posar som er passe på foten når eg ikkje ha på seg skistøvlar. Det vil seie så små at det ikkje er plass til skistøvlar eller andre sko nedi. Då har eg fotposar som er gode å gå med, og langt frå så poseaktig som det vert dersom fotposane skal vera store nok tol å ha på seg støvlar nedi. Så slepp eg at det kjem snø nedi når eg har på meg skistøvlane, noko som gjer at sokkane vert våte når eg ikkje har på meg støvlar.

Og, ja. Det er svært behagleg å få av seg skistøvlane etter ein lang dag, og ta på seg tørre sokkar og fotposar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt annen løsning, med Helsport fotposer (fordi de har bra snøring rundt leggene og anklene). Disse er store nok til sko. Når jeg ikke skal ha sko i, så har jeg noen forede Ajungilak "leirsokker" inni. De er vanntette og går over anklene, så om det har kommet litt snø nedi sammen med skiskoene, så gjør det ikke noe. Jeg fant dem ikke på nettet nå, men de ser omtrent sånn ut:

http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=7831&cid=1572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.