Gå til innhold
Hapa

Harving etter ørret

Det er 1430 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Jeg har fisket mye opp gjennom årene, men har aldri prøvd harving før. Dette virker som en artig fiskemetode så tenkte å prøve litt nå i høst. Spørsmålet mitt er om det er for seint å harve nå, siden kulda setter inn og vannet blir kaldere for hver dag som går?

Håvard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fisket mye opp gjennom årene, men har aldri prøvd harving før. Dette virker som en artig fiskemetode så tenkte å prøve litt nå i høst. Spørsmålet mitt er om det er for seint å harve nå, siden kulda setter inn og vannet blir kaldere for hver dag som går?

Håvard

Det begynner å bli litt seint, men jeg har harva senere enn dette også. Mitt inntrykk er at det er best før løvfallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det positive med å harve nå er at du kan begynne å fiske rett etter middagen. Dermed slipper du å ødelegge nattesøvnen. 

Ørreten er gjerne fredet på denne tida, men det finnes stor variasjon i reglene rundt omkring, så sjekk nøye før du legger avgårde.

Noe av fisken vil jo også begynne å bevege seg mot rennende vann. 

Jeg synes våren er den beste tiden for dette fisket. Men fisk vil du få helt til isen legger seg. 

Harving er spennende!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det positive med å harve nå er at du kan begynne å fiske rett etter middagen. Dermed slipper du å ødelegge nattesøvnen. 

Ørreten er gjerne fredet på denne tida, men det finnes stor variasjon i reglene rundt omkring, så sjekk nøye før du legger avgårde.

Noe av fisken vil jo også begynne å bevege seg mot rennende vann. 

Jeg synes våren er den beste tiden for dette fisket. Men fisk vil du få helt til isen legger seg. 

Harving er spennende!

Ja, vet det er fredningstid i mange vann, men her i området er det en del vann uten gytemuligheter hvor all fisken er satt ut. Regner med at det er fritt fram til å fiske året rundt da...

Gleder meg til å prøve!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant en side med gode forklaringer og utstyrstips:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Bra tips. Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 1430 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.