Gå til innhold
  • Bli medlem

Hirtshals til Skagen


Chalshus

Anbefalte innlegg

Annonse

Veldig bra rapport med gode og utfyllende bilder. Etter å ha lest om turen deres kan jeg ikke annet enn å begynne å glede meg til min egen tur neste år. Riktignok på terrengsykkel og med bagasjebrett, men dog......

Takker så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin rapport!

 

Gøy å se at dere gikk på en smell hos Guldbageren i Skagen. Har gjort det samme selv, kom ut med noe eplekanelstang-greier som var helt forferdelig :)

 

Kjenner området her veldig godt, har feriert i et feriehus 10km syd for Skagen de siste 13 årene, så det var høy gjenkjennelsesfaktor på mer eller mindre samtlige bilder her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at læse en flot Norsk tur rapport om ens eget land :D   

I har da lige netop undgået det værste uvejr i mange år, i området i var i http://www.tv2nord.dk/artikel/324121:Regionale-nyheder--Stormraadet-slaar-fast--Nordjyder-kan-faa-erstatning-for-oversvOemmelser

 

Til andre der måtte tage turen, vær opmærksom på man ikke må cykle i klitterne, og at det kan koste bøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chalshus

Flott rapport. Gleder meg å se at det tilrettelegges for alle former for friluftsliv - ikke som her lokalt hvor turstier er skiltet med sykling forbudt.

 

Hadde vært fint om du kunne si noe om de har de lignende allemannsrett i Danmark sånn at man kan campe "hvor man vil"? også hadde iallefall jeg satt pris på om du kunne si litt kort om hvor dere tok ferge til og fra, med hvem, hvor lang tid det tok og hva det kostet sånn circa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chalshus

 

 

Hadde vært fint om du kunne si noe om de har de lignende allemannsrett i Danmark sånn at man kan campe "hvor man vil"? også hadde iallefall jeg satt pris på om du kunne si litt kort om hvor dere tok ferge til og fra, med hvem, hvor lang tid det tok og hva det kostet sånn circa.

 

 

Vi er "godtroende turister" og legger oss der vi føler for det.  Ellers er det slike Primitive Overnattingssteder her og der. Les mer her: http://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/overnatning/primitive-overnatningspladser/

 

 

 

Fra allemannsretten.no: "Danmark har i utgangspunktet ikke allemannsrett. Men den danske naturbeskyttelsesloven kapittel 4 har regler som gir allmennheten adgang til ferdsel i naturen, også på privat eiendom. Danmark har for eksempel siden 1969 hatt lovfestet rett til ferdsel på private strender, og rett til opphold inntil 50 meter fra bebyggelse."

 

Vi tok ferge fra Larvik til Hirtshals (natulig nok) og det kostet 450,- tur retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Chalshus, Vi er to som starter fra Moss, ferge over og sykler til Larvik. Ferge til Hirtshals og sykler videre til Skagen. Derfra til Grenaa, ferge over og så Sverige oppover til Strømstad og tilbake til Moss. Overnatting skjer i telt og ellers fyrer vi vel litt Primus når vi ikke avlegger bakeren besøk :D

Dette er ihvertfall den foreløpige planen, men vi er klare for endringer vist lyst og tid strekker til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.