Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur og vardefilosofi


Siri Kiviranta

Anbefalte innlegg

Viser til eit par debattar, og tenkte at dette kunne folk ta med seg:

Din veg

Ingen har varda den vegen

du skal gå

Ut i det ukjente,

ut i det blå

Dette er din veg.

Berre du

skal gå han. Og det er

uråd å snu.

Og ikkje vardar du vegen,

du hell.

Og vinden stryk ut ditt far i

aude fjell

Dette er det Olav H Hauge som har skrive, og det er med meg på alle turar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men man må ikke bli helt fundamentalist heller, og pusse ut sporene sine med tannbørste. Jeg synes det er greit at det finnes vardede ruter noen steder, selv om de kanskje ligger litt for tett i Jotunheimen, etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes på en måte at det er greit med sti, og tildels varder, men rødmalingen er jeg prinsipielt i mot. Er DNT en statlig institusjon egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg gjenkjenner litt av den norske folkesjelen i diktet ditt Siri. Pent dikt med masse innhold.

For mye 'varding' passer ikke meg heller: hverken på fjelltur eller i livet. Oppdagelse, opplevelse og en passe dosis usikkerhet og spenning er den typen krydder jeg liker.

Et par 'one-liners' sier kanskje atskillig bedre hva jeg vil si:

‘The earth belongs to its owners, but the landscape belongs to those who knows how to appreciate it.’

Upton Sinclair

‘Life is what happens to you while you are busy making other plans’, John Lennon

‘It is because humanity didn’t know where it was going that it managed to find it’s path.’ Oscar Wilde

Kjell-Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.