Gå til innhold
  • Bli medlem

Norefjell hvor starte ?


Adelheid

Anbefalte innlegg

Fjellsyken har meldt seg etter kun en uke i byen så jeg må bare ha en siste helg til før jeg innser at det snart er vinter.

Siden jeg bor i Oslo har jeg tenkt at norefjell er i grei avstand , men etter å ha sett litt på kartet lurer jeg på hvor er det best å starte ?

Har ikke vært på tur der før . ..,og kjører så spm er vel egentlig hvor er det greit å parkere for 2 -3 dager ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norefjellstua er et greit sted å parkere. Kjører opp ved skiheisen for å komme dit. Stien starter rett ved parkeringen, og følger skiheisen det første stykket. Et annet alternativ er å kjøre til Tempelseter, gode parkeringsmuligheter der også.

God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid fra tempelseter, men det er fordi jeg syns det er så ufattelig kjedelig å gå i slalombakken :P Er ikke så mye fjellfølelse over skiheiser syns jeg. Sov på Norefjell i natt, men det var bare en "det er stjerneklart, må ut" tur, som startet sent og jeg måtte hjem tidlig så vi gikk ikke akkurat opp på snaufjellet. Men vi så opp på fjellet og det lille man kan se med hjelp av måneskinn (mørkt da vi kom og mørkt da vi dro) så har det kommet litt snø oppå der. Men tror ikke det er værre enn at man fint kan gå der for det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som dere da hadde en fin natt med stjerneklart og måneskinn , håper vi er like heldige :)

Skjønner da at å gå fra tempelseter er et godt valg !

Satser på at snøen bare så vidt er lagt seg slik at det blir fint å gå:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.