Gå til innhold
  • Bli medlem

Varmekabler i hansker og sko?


svas

Anbefalte innlegg

Jeg har fingre og tær som allerede er forfryst minst én gang, og nå har jeg alltid kald på fingerne. Det er bare i de varmeste sommermånedene at jeg ikke trenger ullvotter. Selv på turer hvor det er +10 grader og litt regn så fryser jeg mye hvis jeg blir våt, og temperaturen er ikke lett å få opp selv om jeg ikke blir våt.

 

Finnes det noe løsning med varmekabler i sko og hansker? For dagsturer, men også lengre turer.

 

Alle tips og erfaringer er velkomne da situasjonen slik den er nå er uholdbar for meg. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett hansker med dette og her er noen som er nok hakket vassere enn de fra Jula, men da i en litt høyere prisklasse. Men man får jo hva man betaler for ;)

 

http://bikeshop.no/Bekledning/Kl%C3%A6r/Hansker-lange/AlpenHeat/AlpenHeat-AG2-Fire-Glove-Hansker-Sort--StrL-AG2L-p0000026186

 

http://bikeshop.no/Search?q=alpenheat <--- søker man på alpenheat på butiken får man også opp varmesåler m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte disse hanskene og sokkene fra Jula med varmeelementer. Tanken var å bruke det i alpintbakken, da jeg ofte begynner å fryse i heisen.

 

Hanskene har en veldig klumpete løsning for batteriene da disse sitter på oversiden av håndleddene og er alt for store og tunge. I tillegg syns jeg ikke de varmer i nærheten av det f.eks. den løsningen jeg bruker nå; ullvotter med vindvotter over.

 

Strømpene er litt bedre. Her merker du ikke like mye til batteriene. Når jeg derimot fant ut hva som virkelig ga meg varme føtter har sokkene derimot blitt overflødige. To tynne par med ullfrottesokker med mye luft mellom er det som holder bena mine varme både i alpintheisen, på langrennsski, og foran bålet.

 

Så konklusjonen er: ja, de virker i noen grad, men nei, ikke bedre enn gode klær. 

 

Og så det er sagt: jeg avfeier ikke ideen. Men noe sier meg at du nok pålage deg å bruke en del penger for å få noe som er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvbruker jeg slike "rist og bank" poser som så lager varme i en ca 8 timer i fingervanter på de kaldeste dagene om vinteren på fluefiske etter sjøørret. Der jeg før hadde "naglabed" som vi sier i Stavanger så er de nå varme og fine. Plasserer du dem midt i hånda så er de ikke plagsomt i veien. Klare å svinge hagla med dem også om jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.