Gå til innhold
  • Bli medlem

Nedtur i Østmarka


Grimner

Anbefalte innlegg

Annonse

Flott rapport!

 

Har prøvd 2xu shorts på et par turer. De er irriterrende behagelige å gå i, men utseende tvinger en nesten til å gå litt fort eller helst løpe for at det ikke skal se for dumt ut...

 

Ellers en Dynamo Windpants helt fantastiske om man vil ha full lengde på beina, men likevel meget lett og luftig. Skal prøve å lage noe tilsvarende selv som en shorts siden jeg ikke har sett dette til salgs noe sted (regner med vekt rundt 40-50 gram i Pertex GL).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan bekrefte at de ekle fluene er hjortelusflue. Om du ikke syns det er gøy å rulle dem (trodde faktisk de overlevde det også) så kan du bare kaste de på bakken. Så fort de har kastet vingene så overlever dem ikke på bakken uansett. Sånn bortsett fra at et bitt fra en slik flue kan klø i et år så er de ikke farlige. De legger ikke egg i håret på mennesker, ikke hunder heller. Men det forandrer ikke det faktum at de er fantastisk irriterende.

 

Gikk du fra Åmotdammen og til Lillestrøm? Er jo ikke sikkert du er like redd for asfalt som meg, men jeg ville holdt meg i skogen til jeg var forbi Marikollen.

 

Artig å lese, spes fordi jeg har virra mye i den skogen selv. Dog mest før både flåtten og hjortelusflua invaderte den. Så du noe spor etter ulven da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du fra Åmotdammen og til Lillestrøm? Er jo ikke sikkert du er like redd for asfalt som meg, men jeg ville holdt meg i skogen til jeg var forbi Marikollen.

 

Artig å lese, spes fordi jeg har virra mye i den skogen selv. Dog mest før både flåtten og hjortelusflua invaderte den. Så du noe spor etter ulven da?

 

Asfalt unngår jeg helst (spesielt med tynne sko), men dette var delvis for å se om 30 år gamle minner var noe å navigere etter. Hvilket de var :)

 

Nærmeste jeg kom ulv var et par huskier nord for Tonekollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.