Gå til innhold
  • Bli medlem

"Låne" hund


ea89

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette er muligens heeelt feil sted for denne forespørselen, men da får noen evt. bare slette hele tråden. 

 

Jeg har nettopp flyttet til Oslo for å studere, og pga. tidmangel valgte jeg derfor å omplassere min schæfer og turkamerat nr. 1, i sommer. Jeg kjenner ingen på Østlandet med hund, og jeg ønsker derfor å komme i kontakt med turfolk som kanskje er villig til å låne bort sin hund en helg i ny og ne. Jeg har som sagt tidligere hatt scæhfer, i tillegg til en labrador, og jeg har også erfaring med malamute. Er snakk om teltturer i helgene, og kanskje dagsturer innimellom. 

 

Er det noen som har behov for hundepass innimellom? Eller kjenner noen som har en turglad, stor hund, som gjerne kan bære kløv, som kan være interessert?

 

Elena :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS. Jeg håper for din del, at dette går bra og at du får låne en hund. :) Men, jeg ville aldrig ha lånt ut en hund til ukjente. Og det er kun et fåtall av mine bekjente og jaktkammerater som er kompetet, eller som jeg ville ha overlatt noen av mine vorsteh hunder til. Har også noe erfaring med andre aktuelle raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiur3.

 

Ville heller aldri lånt bort min hund til noen jeg ikke kjenner. Der er jeg jo faktisk enig, så det blir jo litt selvmotsigende mtp at jeg vil låne hund, men jeg har liksom ingen alternativer :) Dessuten ville jeg jo ikke tatt med en fremmed hund på langtur heller. Må jo bli kjent med både hund og eiere først, på kortere turer osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har også vurdert det samme som ea89. Selvsagt må man starte med dagsturer for å bli kjent med hunden og se om det fungerer, men å avskrive hundelån i form av turer er jo bare tull. Jeg vil tro det er mange som vil sette pris på å få mere flekisbilitet dersom de feks skal ut å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner personer som betaler dyre penger for å plassere hundene i en kjennel på 2 timers kjøring, når de skal være borte i en helg uten hund. Så ja, behovet for å plassere en hund er der. Og det høres mer morsomt ut å låne din hund ut på tur enn låst inn i en kjennel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at det finnes mange hunder i Oslo som vil sette pris på slike turer.

Jeg har en nabofamilie som har en springer spaniel. Da hunden var ny var alle like ivrige til å ta den ut på tur, men etter som årene har gått er det stort sett bare far i huset som tar hunden ut et par småturer hver dag.

Her vet jeg at både far og hunden hadde satt stor pris på å bli tatt med ut på tur. Både dagsturer og overnattingsturer.

Jeg tror nok at det må finnes mange i samme situasjon, spesielt i og rundt Oslo.

Hvis du ikke når frem her på forumet så prøv gjennom finn.no eller noen av de mange rasespesifikke hundesidene som finnes på nettet.

Lykke til.

 

P.s.

Jeg vet at i USA er det folk som er profesjonelle hundepassere. De tar med seg et helt knippe med hunder ut på tur hver dag og tjener store penger på denne aktiviteten. Å gå på tur med mange hunder er nok en mye større utfordring enn å gå tur med bare en.

 

http://walkthedogservices.bizland.com/

http://www.wikihow.com/Become-a-Professional-Dog-Walker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt FOD-gården. De er jeg ganske sikker på at trenger turgåere :) Hvorvidt man får ta med hunder på overnattingsturer eller være borte med dem hele dagen vet jeg ikke men det er kanskje verdt å spørre.

Det synes jeg er en veldig god ide! På FOD-gården er det mange flotte hunder som sikkert trenger noen å dra på tur med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.