Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur i Rogens naturreservat og Femundsmarka nasjonalpark


Kjellis

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei Kjellis.

Fint med et gjensyn med Rogenområdet. @Fimax og jeg har vel vært der 5 ganger oppigjennom.

Dersom du/dere skal dit igjen så er det fint nedover i Töfsingdalen Nasjonalpark, sør for Rogen. Skedsbro-området (nordover) er også et fint turmål.

 

I alle fall, takker så mye for at du delte med oss :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å "gjenoppleve" noe av tur jeg var på i 2011. Vi tok labyrinten istedenfor å dra rett til Rogen. Ogdå innom revbua og paelet opp til revsjøen.

Litt uheldig med regn da. Dro selv inn 17 juli fra Femund til røvoll, roasten og krokåthåen. 30 min regn på vei opp, 2 timer på formiddag dag 2 ellers fint og varmt., tydligvis vært dårligere da inn mot svensk side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese om turen deres  :-D Gjenkalte gode minner fra samme tur i sommer . Vi la ut i fra Käringsjön bare noen dager etter dere i to Allies, men tok turen via Labyrinten på vei til Revsjøen. Tross plenty proviant måtte vi korte inn turen med noen dager på grunn av at vi gikk tom for solkrem!!...det hadde jeg aldri trodd..

 

Her er en noen korte høydepunkter fra vår tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt rart. Har sett det før, en kan se det regner i andre deler av parken mens det er pent vær der jeg er - eller omvendt, og slik kan det være i flere dager.

Har hatt mye regn på turene i Femundsmarka, bortsett fra en langhelg jeg lå oppe ved Røvolltjønnene i tropevarme, da var det så varmt at det var bare å ligge flatt ut på liggeunderlaget utenfor teltet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.