Gå til innhold
  • Bli medlem

Chalshus forteller om fatbiking (splittet)


sorgenfri

Anbefalte innlegg

Annonse

Fat Bike går tungt och det blir inte lättare när det är uppför... Så man må ha bra kondition om man skall cykla långt.

Annars är det inga konstigheter. Bara att lasta på dom saker man skall ha med på turen och cykla iväg. Precis som vilken cykelcamping som helst.

Försök att hitta något område som är ganska platt. Var beredd på att det kan bli en del gång med cyklen om stigen blir för dålig. Se därför till att ha skor som lämpar sig även för att gå i om du inte i färväg vet att sådana partier inte finns på den tur du tänkt dig.

 

Se till att cykeln är i bra skick innan du ger dig iväg. Jobbigt med haveri långt ut på fjället med en fat bike (ca 15 kg) med kanske 15 packning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar du på Sykkeltur i sporet, eller drar du på fjelltur på sykkel okke som?

 

 

Den turen i Østmarka gikk vinterstid, men bortsett fra årstiden var det ikke mye som minte om vinter. Ellers har jeg vært på et par overnattingsturer i Nordmrakas bynære områder og en annen tur i Østmarka med tre cm snø. Så noen skikkelige vinterturer har det ennå ikke blitt. Han jeg sykler med snakker om å krysse Hardangervidda på vintern, men her er jeg uenig da vi ikke har erfaringen som skal til. Isåfall må vi sykle mye mer på vintern.

Ellers er sjansen stor for at det blir tur til vintern gjennom Nordmarka i skiløypene. Ute i løssnøen er det ingen vits å bevege seg.

På fjellet går det fint å sykle om skaren eller snøen er hard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.