Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvre Dividal nasjonalpark - Nord.


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Annonse

Takk for kjempefin turrapport- virkelig et område som frister til besøk en gang. 

 

Jeg liker veldig godt den måten du forteller på - med å beskrive med ord hva dere opplevde på dagen - for deretter å legge ut bildene nedover - fortalt på en annen måte. Noterer du ned stikkord underveis i en bok eller bruker du bare bildene fra kamera for å huske detaljer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang koser jeg med kjemperapport fra dere. Dere evner å fortelle med tekst og bilder så jeg blir skikkelig tent på tur. Takker så mye !

Kjekt å høre du blir tent på tur av å lese om vår tur i Dividalen. Et fantastisk område som anbefales på det sterkeste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjempefin turrapport- virkelig et område som frister til besøk en gang. 

 

Jeg liker veldig godt den måten du forteller på - med å beskrive med ord hva dere opplevde på dagen - for deretter å legge ut bildene nedover - fortalt på en annen måte. Noterer du ned stikkord underveis i en bok eller bruker du bare bildene fra kamera for å huske detaljer?

Hei

Takk for fine ord Kjell Iver.

Jeg har alltid med en liten notatblokk på tur. Her skriver jeg om det har skjedd noe spesielt denne dagen, om hvor vi hadde leir, fiskefangst og generelle tanker rundt turen. Veldig greit når turrapporten skal skrives. Spesielt når rapporten skal skrives flere uker etter turen ble tatt. Det er lett å glemme detaljer og litt artige hendelser når turene er mange og lange, slik som i sommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk turrapport :) hva slags telt har dere her?

Takk:)

Vi har et Hilleberg Allak. Et glimrende telt for to personer, og anbefales på det sterkeste. Vekten er ca 3,1 kg med plugger, så ingen lettvekter. Men det gjør jobben. Vi har brukt teltet på alle våre turer på Nordkalotten i 2012 og 2014, over 300 turdøgn. Det har holdt oss tørr, og har god takhøyde. Tenkte jeg skulle skrive en testrapport på bloggen etter hvert, må bare bli ferdig med alle turrapportene fra i sommer først:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdensklasse! Virkelig en rapport å lese og beskue med andakt. Dette er et fantastisk område dere har beveget dere i, og du/dere dokumenterer det på beste vis. Og det beste av alt er jo at store deler av nasjonalparkområdet har dere jo fortsatt ikke vært innom. Det klør kraftig i turmusklaturen nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med en liten notatblokk på tur. Her skriver jeg om det har skjedd noe spesielt denne dagen, om hvor vi hadde leir, fiskefangst og generelle tanker rundt turen. Veldig greit når turrapporten skal skrives. Spesielt når rapporten skal skrives flere uker etter turen ble tatt. Det er lett å glemme detaljer og litt artige hendelser når turene er mange og lange, slik som i sommer

 

Jeg gjør det samme og kan bekrefte at skrivingen i ettertid blir lettere.

 

Men du imponerer likevel.   :D

 

Føyer meg inn i rekken av beundrere.

Moro å se så mange bilder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anders (og Kathrine)

Du store verden! Først middag og så en kopp kaffe og denne turrapporten; hvilken kosestund!

  

Har ikke rukket å lese gjennom hele teksten ennå, men jeg legger merke til at det er veldig flotte bilder!

  

Flott report fra et område jeg liker veldig godt.

Hadde første solotur her under millitærtjeneste  sommeren 1976.

Tilbake i 96, 98, 02 og 06. Nydelig område.

Takk for fine ord karer.

Dividalen ble en positiv overaskelse. Hadde faktisk ikke tenkt så mye på å ta en tur her, før jeg ble tipset av et par medlemmer på Fjellforum. En flott kombinasjon av fjell og vidde. Ikke noe å si på fisket heller. Fikk ikke inntrykk av at der var så folksomt heller. Sikkert lurt å holde seg unna DNT-stiene, om man ønsker å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdensklasse! Virkelig en rapport å lese og beskue med andakt. Dette er et fantastisk område dere har beveget dere i, og du/dere dokumenterer det på beste vis. Og det beste av alt er jo at store deler av nasjonalparkområdet har dere jo fortsatt ikke vært innom. Det klør kraftig i turmusklaturen nå.

Tusen takk for de ordene, og ikke minst. Tusen takk for hjelp og tips vi fikk av deg, slik hjelp gjorde turen enda bedre. Det er jeg helt sikker på. Som du sier er det mye av nasjonalparken vi ikke fikk utforsket. Men det ble enda en tur i Dividalen denne sommeren:) Da ble de mer sørlige delene av parken utforsket. Turrapporten er på veg. Enareturen måtte avbrytes etter en dag, grunnet en skulder som trøblet. Så etter ei uke med hvile satte vi kursen mot Dividalen nok en gang:)

Bare å følge med:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

Vi har et Hilleberg Allak. Et glimrende telt for to personer, og anbefales på det sterkeste. Vekten er ca 3,1 kg med plugger, så ingen lettvekter. Men det gjør jobben. Vi har brukt teltet på alle våre turer på Nordkalotten i 2012 og 2014, over 300 turdøgn. Det har holdt oss tørr, og har god takhøyde. Tenkte jeg skulle skrive en testrapport på bloggen etter hvert, må bare bli ferdig med alle turrapportene fra i sommer først:)

Gleder meg til testrapporten om teltet, synes det så helt perfekt ut mtp takhøyde og bagasje :) vi har et telt som veier 3.6 nå så lettere er bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme og kan bekrefte at skrivingen i ettertid blir lettere.

 

Men du imponerer likevel.   :D

 

Føyer meg inn i rekken av beundrere.

Moro å se så mange bilder. 

Takk for det, og takk for dine tips før denne turen:) Det hjalp veldig! Bare å ta kontakt om du trenger litt tips om gode områder fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til testrapporten om teltet, synes det så helt perfekt ut mtp takhøyde og bagasje :) vi har et telt som veier 3.6 nå så lettere er bra :)

Absolutt et telt som er verdt å vurdere.

Hva har dere nå? Skal få skrevet testen av teltet snart, men du finner sikkert andre omtaler av Allak-en på nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.