Gå til innhold
  • Bli medlem

Klattermusen


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ser dessverre ut til at jeg må skifte ut skalljakken. Siden dette blir veldig dyrt, driver jeg og sjekker ut de ulike merkene som finnes på markedet deriblant Klattermusen. Virker som at de fokuserer mye på funksjon og lite på at det skal være stilig å sprade rundt med på kjøpesentrene. Dette er et nokså ukjent merke for meg og lurer derfor på om det er noen som har erfaringer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke bomull du spør etter, men jeg har ihvertfall en lett bomullsanorakk fra Klättermusen jeg er superfornøyd med, både når det gjelder stoff, snitt, og diverse smarte løsninger.

Men Klättermusen er ikke det du kjøper for å spare penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan slenge meg på den! Har Klättermusen Njål bomullsanorakk og er superfornøyd! Den jakken jeg bruker mest! Puster mye mye bedre enn gore-tex jakken min, og holder deg utrolig tørr til å være bomull takket være noe fancy smancy tettvevd jagerflydrakt bomull!

Kongeprodukt!

Når det gjelder de andre klærne kan jeg ikke uttale meg, men tror det er mye bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Snublefot: ad omveier fant jeg ut at hotshotjagerflyverdraktbomullsstoffet de bruker er Ventile under et annet navn. Bukse og jakke i Ventile fra Flø Fjellsy var selveste Haute Couture - og helt uoverkommelig for min studentlommebok da - i min tid i Røde Kors Hjelpekorps for akk så mange år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer mer eller mindre det! Selv om det går under navnet ETAproof. Det er samme type stoff, og fabrikken i sveits sier at de leverer ventile stoffet, men om det er helt det samme kom jeg aldri helt til bunns i den gangen jeg sjekket det ut. Ventile og EtaProof leveres i litt forskjellige tykkelser, og navnet er forskjellig, men ellers er det samme ulla, (bomulla!)

Jeg har virkelig fått øynene opp for tettvevd bomull, som idag desverre har nesten forsvunnet i alt gore-tex hysteriet. Jeg vil påstå at for meg er det i de fleste tilfeller et bedre kompromiss med tettvevd bomull enn gore-tex xcr. Forskjellene i pusteevnen er svært store, og EtaProof/ventile holder i de fleste situasjoner vann og fuktighet tilfredstillende ute. Jeg går bare rundt og gliser på en solskinnsdag i anorakken min når jeg ser alle de "potte tette" g-tex jakkene rundt meg, men noen få dager skal jeg innrømme at jeg drar frem gore-texen selv. Synd at ikke flere produsenter bruker ventile/eta i dag!

Nå er neste mål en bukse i ETAproof! Sparer frem til en Klättermusen Gleipner bukse, men studentbudsjettet er desverre fortsatt trangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er neste mål en bukse i ETAproof! Sparer frem til en Klättermusen Gleipner bukse, men studentbudsjettet er desverre fortsatt trangt!

om du finnes i den delen av studiespekteret her oppe, så ta en titt på lederen i siste emil-avis... der finner du et fint konsept som sparer ca 11500 i året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

+++

Lång hållbarhet, god service, bra material (e-vent puster mye bedre än gtx), funktionen går før design, men det beste av allt er hetterna! Har aldri testet någe bedre! Trenger sellen ansiktsmask och da bor jeg i Longyearbyen...

---

Priset! Huh! Ikke att tenke på som sudent... Vissa jakker er vel litt korta, även for klatring. En del modeller är litt stygga da, men det har blitt bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Stort sett velger jeg Norrøna. Av den grunn av at de alltid har best polstring på skinka , albue,knær osv. Jo tykkere stoffet er jo bedre uansett, men det veier litt.... Har ikke testet alt, men noe. Jeg er ikke noe Norrøna patriot etc. Men virker som andre merker ofrer mye stoff på slitasjesteder pga vekt. Så kommer an på formålet ditt. Men ta en titt og se litt selv og ta en vurdering.

Ellers sjekk jakkene skikkelig, snurp deg skikkelig sammen i butikken, føl om jakka er irriterende i ansiktet osv. Om stoffet gnager på munnen/nesa når du beveger deg (blir fort sår når det er vått og regner) Og at jakka ikke avdekker magen og livet når du strekker deg max med armene. Ellers er det mange jakker som er vanskelig å justere når man har den på. Og med handsker/votter/ryggsekk etc et blir det et mareritt. Så fint om man kan lett justere uten å ta av seg/se ned og rundt omkring hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous
Kan slenge meg på den! Har Klättermusen Njål bomullsanorakk og er superfornøyd! Den jakken jeg bruker mest! Puster mye mye bedre enn gore-tex jakken min, og holder deg utrolig tørr til å være bomull takket være noe fancy smancy tettvevd jagerflydrakt bomull!

I used to to deal with "Klättermusen" back in the day, I can share my experience with you, if you want.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.