Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Oregon 600 - betjening av trykkskjermen på vinteren


B-ERG

Anbefalte innlegg

Annonse

Eg har ikkje denne modellen, men eg har ein annan Garmin-gps med berøringsskjerm, og mi erfaring er at det berøringsskjermen er frykteleg irritande med votter på. Eg er i alle fall langt meir fornøgd med knappe-GPS til slik bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oregon 600 modellen, jeg greier å bruke knokene når jeg har tynne hansker på slik at jeg får brukt gps´en.

Har ikke prøvd det selv, men tør påstå rimelig sikkert at man ikke får betjent den med tykke votter..!

 

Batteritiden er stort sett som oppgitt av Garmin.  Hadde halvfulle batterier igjen etter 11 dagers bruk. Oppladbare batterier - temperaturen varierte mellom 5 - 20 grader under bruk

Jeg har den avslått stort sett hele tiden og slår den på innimellom iløpet av dagen for å "ta ett plott" for sporet jeg lager. 

Brukte den aktivt under 2 toppturer iløpet av de 11 dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt min (Oregon 600) med tynne-, samt vinterhansker (skinn i gripeflaten), det er ikke nået problem. Det er ikke en "berøringsskjerm likt med en telefon, den reagerer på trykk ikke "varme fingre"... ;)
Har aldri bruke den i veldig kolde forhold >-15 (da er sikten jo ofte bra...), men endte opp med Oregon bl.a  etter en venninne hadde brukt en slik på vinterjobbing på Svalbard uten problem. Om du har GPS'en unner jakken når den ikke brukes og skjermer den litt så holder den strøm "lenge".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt min (Oregon 600) med tynne-, samt vinterhansker (skinn i gripeflaten), det er ikke nået problem. Det er ikke en "berøringsskjerm likt med en telefon, den reagerer på trykk ikke "varme fingre"... ;)

 

Jeg sliter med at sømmen som er på fingertuppene av hanskene gjør at jeg trykker "feil" og bruker derfor knokene slik at jeg får trykket på rett plass.

Da jeg prøvde med litt tykkere ullhansker i fjor vinter så ble det bare rot selv når jeg brukte knokene,  og jeg måtte ta av meg hanskene for å kunne trykke/bruke skjermen.  Så det er imponerende at du får til å bruke den med tykke vinterhansker :)

 

Har ikke prøvd å bruke det selv, men det burde vel gå fint å bruke en berøringspenn om man skulle ha problemer med å bruke den med tykke hansker eller votter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med at sømmen som er på fingertuppene av hanskene gjør at jeg trykker "feil" ...

Jeg har ikke søm akkurat på fingertuppene på noen av mine hansker (sommer som vinter). Om jeg ikke kan bruke "fingertuppen" bruker jeg nettopp sømmen (på siden av tuppen), det blir mer presist...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.